معاون وزیر جهاد کشاورزی :

۱۸۳ هزار تن افزایش تولید محصولات زراعی در کشور به واسطه کشت در اراضی شیب دار

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۱:۴۶:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۳۹۷۱
۱۸۳ هزار تن افزایش تولید محصولات زراعی در کشور به واسطه  کشت در اراضی شیب دار
مسعود منصور گفت : هر اقدامی که منجر به تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک شود، ارزشمند است .

به گزارش  خبرگزاری برنااز لرستان  منصور  با حضور در مراسم بهره‌برداری از اراضی شیب دار شهرستان دورود از ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در کشور خبر دادواظهار کرد: از اهداف وزارت جهاد کشاورزی حفظ منابع پایه در کنار امنیت غذایی است که ضرورت حفظ خاک به عنوان یک منبع پایه بسیار مهم است .

اوافزود: تاکنون ۲۰ هزار مورد شغل و ۱۸۳ هزار تن افزایش تولید محصولات زراعی در کشور بواسطه کشت در اراضی شیب دار و کم بازده بوجود آمده است .

 منصور تصریح کرد: هر اقدامی که موجب تثبیت و حفظ خاک شود ارزشمند است که کاشت در اراضی شیب دار به لحاظ موقعیت توپوگرافی، یکی از این روش هاست .

اوبا اشاره به اهمیت کاشت اراضی شیب‌دار برای جلوگیری از فرسایش خاک، خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که لرستان در زمینه کاشت اراضی شیب دار پتانسیل بالایی دارد .

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام آمادگی وزارت جهاد کشاورزی در همکاری با مردم برای مشارکت در طرح کاشت اراضی شیب دار، گفت: از میزان ۵ هزار هکتار اراضی شیب دار زیر کشت در لرستان، حدود ۱۵۲ هکتار آن در شهرستان دورود واقع شده که امروز به بهره برداری رسید .

منصور بیان  کرد: در فاز اول این پروژه ۱۲۰ هکتار از آن قبلاً به بهره‌برداری رسیده بود و امروز ۳۲ هکتار دیگر از این طرح اجرا شد که امیدواریم در سال های آینده شاهد اثرات مثبت آن برای مردم استان باشیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز