آغاز طرح سنجش سلامت در ۲۲ پایگاه در استان

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۲:۳۲:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۴۲۳۱
آئین افتتاحیه آغاز بکار ۲۲ پایگاه سنجش سلامت جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان، امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش به صورت نمادین در دبستان خسروی کردستانی شهر سنندج برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آئین گفت: سال گذشته تعداد این پایگاه‌ها ۱۶ مورد بود که امسال با توجه به شیوع کرونا و برای حفاظت از سلامت نو آموزان و با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۲۲ پایگاه افزایش یافت.

رشید قربانی با بیان اینکه بخاطر سلامت نوآموزان، امسال سنجش دهان و دندان آنان حذف شده است، افزود: پایگا‌های سنجش سلامت در ۲ شیفت کاری به نوآموزان خدمات خواهند داد توصیه شده که اولویت اصلی پرسنل رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

وی یادآور شد: پرسنل پایگاه‌های سنجش باید با تشخیص درست و دقیق وضعیت هوشی و جسمانی نوآموزان، راه را برای تحصیل موفق آنان هموار و افراد دارای مشکل را به پزشکان و کارشناسان مجرب معرفی کنند.

 قربانی گفت: قرار است در قالب این ۲۲ پایگاه، وضعیت سلامت جسمانی ۲۸ هزار نوآموز ورود به دبستان از لحاظ بینایی، شنوایی و هوش تا ۱۵ شهریور تست و پس از بررسی در سه گروه مدارس عادی، دیرآموز و استثنایی تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هم با اشاره به اینکه امسال هشت دستگاه شنوایی سنجی جدید خریداری شده است، گفت: هر پایگاه سنجش سلامت دارای هفت نفر پرسنل بوده و روزانه در هر پایگاه ۲۰ نوآموز پذیرش می‌شوند.

خلیل رنجبر افزود: نوبت دهی این برنامه برای بیست وششمین سال متوالی در ۲ مرحله اولیه و تخصصی برای تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان (پایه اولی‌ها) استان از ۱۵ تیرماه آغاز و تا ۱۵ شهریور ادامه می‌یابد.

ورنجبر گفت: هزینه دریافتی سنجش برای هر نوآموز ۴۰۰ هزار ریال اعلام شده و والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام نوآموز و با ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به آدرس h ۱.iehs.ir/tashkhis/home و h ۱.csdeo.ir/tashkhis/home نوبت گیری می‌شوند.

رنجبر افزود: نوبت‌گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد ۲۰ نفر نوآموز را ارزیابی کرده و ساعت کاری در نوبت صبح از ۸ تا ۱۳ و در نوبت بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۹ با رعایت موارد بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی با ارزش تقریبی ۶۵۰ میلیون ریال در پایگاه‌های سنجش استان توزیع شده است، گفت: امسال معاینات عمومی پزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه به دلیل پیشگیری از ابتلای نوآموزان به کرونا لغو شده و در پایگاه‌ها فقط معاینات غرباگری (سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی)، وضعیت حرکتی و سوابق واکسیناسیون نوآموزی بررسی خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: ۲۷ هزار و ۴۳۴ نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ مورد ارزیابی‌های اولیه و تخصصی قرار گرفته وب ه مدارس معرفی شدند.

رنجیر یادآور شد: ثبت نام قطعی دانش آموزان در سامانه سناد، صدور کارنامه و سفارش کتب درسی زمانی امکان پذیر است که نوآموز یا دانش آموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و گواهی سنجش را دریافت کرده باشد.

در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز کردستانی در پایه‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز