سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان تاکید کرد :

ذخیره خون بند ناف؛ سرمایه گذاری برای سلامتی

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۸:۵۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۴۵۱۱
ذخیره خون بند ناف؛ سرمایه گذاری برای سلامتی
سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان گفت: ذخیره خون بند ناف یک مدل سرمایه گذاری، پس انداز سلامتی و آینده نگری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید عزیز موسوی اظهار کرد: بانک خون بند ناف درسال  ۱۳۸۴ ذیل پژوشگاه رویان  تاسیس شد و 30 نمایندگی فعال در سطح کشور دارد که یکی از نمایندگی های آن در گلستان است و در شهرهای گرگان و گنبدکاووس دفتر فعال داریم که تمام بیمارستان‌های سطح استان را که دارای زایشگاه هستند پوشش می‌دهند.

موسوی با اشاره به ویژگی‌های خون بند ناف، خاطرنشان کرد: سلول‌های بنیادی قدرت تکثیر، تقسیم و خودترمیمی دارند و به درمان بیماری‌های لاعلاج یا صعب العلاج مانند سرطان خون، فلج مغزی و تالاسمی کمک می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: بیماران سرطانی پس از شیمی درمانی باید ماهانه 12 تا 30 میلیون تومان برای دارو هزینه کند تا حدود 25 درصد بهبود یابند اما درمان با سلول‌های بنیادی 80 درصد بوده و هزینه ذخیره سازی خون بند ناف چهار میلیون تومان و مدت آن 30 سال است.

وی یادآور شد: افراد بی بضاعت را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌کتیم تا بتوانند ذخیره سازی سلول‌های بنیادی را انجام دهند، بانوان باردار در هفته سی و ششم دوران بارداری و پدر نوزاد می‌توانند از طریق سایت www.rsct.ir ثبت نام و برای نهایی شدن و عقد قرارداد به دفاتر ما مراجعه کنند.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به عملکرد بانک خون بند ناف استان، گفت: در چهار ماه اخیر و در بحران کرونا، 68 درصد نسبت به سال گذشته در ذخیره سازی رشد داشتیم، از زمان تاسیس بانک خون بند ناف در گلستان بیش از 450 نمونه در استان ذخیره سازی شده و مردم باید بدانند این یک مدل سرمایه گذاری، پس انداز سلامتی و آینده نگری است.

موسوی افزود: برای کاهش هزینه‌های درمانی خود و فرزند در آینده باید از این ذخیره سازی استفاده کرد و در واقع برای 30 سال نگهداری فقط چهار میلیون هزینه می‌کنیم.

 وی توضیح داد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف خون‌ساز است و در درمان بیماری‌های خونی تاثیر زیادی دارد که پس از به دنیا آمدن نوزاد، ضمائم زایمان مانند بند ناف و خون بند ناف به عنوان زباله دفن می‌شود این در حالی که این ضمائم سرشار از سلول‌های بنیادی است .

موسوی بیان داشت:  در یک دهه گذشته سه هزار و 500 پیوند سلول بنیادی در کشور انجام شده این در حالی است که هر ساله به بیش از سه هزار پیوند نیاز داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز