پایداری آبرسانی به روستاهای مشهد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۹:۰۲:۲۳
کد خبر: ۱۰۳۴۷۱۱
پایداری آبرسانی به روستاهای مشهد
فرماندار مشهد گفت: در پی شناسایی مشکلات روستاهایی که با مشکل آب مواجه هستند این تنگناها در قالب برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت در حال رفع هستند لذا در آینده نزدیک ارائه خدمات در حوزه آب و آبرسانی به روستانشینان این شهرستان پایدار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا زا مشهد، محمدرضا هاشمی اظهارکرد: با یکپارچه‌سازی شرکتهای آب و فاضلاب روستایی و شهری از ابتدای امسال به منظور تامین آب شرب روستاها و همچنین خدمات پایدار ۲۲۲ روستا به همراه ۳ شهر با مجموع جمعیت ۲۵۰ هزار نفر و ۹۰ هزار اشتراک در این شهرستان تحویل شرکت آب و فاضلاب مشهد شده‌اند.

وی افزود: در چارچوب برنامه‌ریزی صورت گرفته اقداماتی همچون حفر چاههای جدید، اجرای عملیات اصلاح شبکه، ساخت ایستگاههای پمپاژ آب، مخازن جدید و همچنین تعویض و تعمیر الکتروپمپها صورت می‌گیرد تا در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات پایدار آبرسانی به روستانشینان عزیز باشیم.

فرماندار مشهد مشکل بیشتر روستاهای این شهرستان را وجود انشعابات غیرمجاز غیرمسکونی نظیر خانه‌باغها و اماکن تجاری، فعالیت پمپهای غیرمجاز، پوسیدگی و قدمت شبکه لوله‌کشی توزیع و خطوط انتقال آب ذکر و بیان کرد: این عوامل باعث بروز مشکل در امر توزیع عادلانه آب در روستاهای شهرستان مشهد شده‌اند. 

 

یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک آب و ۶۷۰ هزار مشترک فاضلاب (به جز مشترکان روستایی آب) زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب شهرستان مشهد هستند. بر این اساس ۱۰۰ درصد جمعیت کلانشهر مشهد زیر پوشش خدمات شبکه آبرسانی و ۷۰ درصد زیر پوشش شبکه فاضلاب هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز