رئیس جدید زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت سنندج معرفی شدند

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۰۵:۳۴
کد خبر: ۱۰۳۴۸۵۶
رئیس جدید زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت سنندج معرفی شدند
«حیدر پسندیده» به‌عنوان رئیس جدید زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت سنندج معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ آئین تکریم و معارفه رئیس زندان مرکزی سنندج با حضور دادستان مرکز استان، مدیرکل زندان‌های کردستان، قاضی ناظر بر زندان و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در سالن اجتماعات زندان این شهر برگزار شد.

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان در ابتدای این مراسم با اشاره به تفاوت‌های میان نظام زندانبانی اسلامی با نظام زندانبانی در جوامع غربی گفت: در زندانبانی اسلامی به زندانی، به‌عنوان فردی بالفطره مجرم و جنایتکار نگریسته نمی‌شود بلکه به‌عنوان عضوی از جامعه و کسی که باید با اجرای اقدامات اصلاحی و تربیتی به جامعه بازگردد، نگاه می‌شود.

او ضعف ایمان و جهل نسبت به قوانین را از مهم‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه خواند و گفت: از منظر روایات، فقه اسلامی، قرآن کریم و اندیشه امام (ره)، باید تحولات اساسی در شخصیت فردی و اجتماعی فرد زندانی در مدت زمان تحمل حبس صورت گرفته تا زندان و پدیده حبس خروجی مدنظر نظام زندانبانی اسلامی، محقق شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان با بیان اینکه هیچ جرم و بزهی، زندانی را از انسانیت و انسان بودن به دور نخواهد کرد، افزود: از دیدگاه دین مبین اسلام، قرآن و روایات متعدد از پیامبر (ص) و معصومین (ع)، کرامت انسانی زندانیان موضوعی‌ست که همواره باید مورد توجه قرار گیرد چراکه اصل زندانبانی اسلامی نیز در سایه توجه به «کرامت انسانی زندانیان» محقق می‌شود.

او در بخشی دیگر از سخنان خود دروغ پردازی نسبت به زندان‌ها را حربه جدید دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده نظام، از آنجائیکه توانایی مقابله با نظام فکری و اعتقادی دین مبین اسلام را ندارند، با فرافکنی و دروغ‌پردازی نسبت به زندان‌ها، سعی دارند تا دستاورد‌های نظام در این حوزه را با چالش مواجه کرده، اما خوشبختانه در این خصوص نیز با شکست روبه‌رو شده‌اند.

جباری رسالت سازمان زندان‌ها را رسالتی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در زندان‌های کشور و استان کردستان اقدامات قابل توجهی در راستای نیل به سیاست‌های نظام زندانبانی اسلامی که همان «اصلاح و بازاجتماعی کردن افراد بزهکار است» صورت گرفته، که این روند جای تقدیر و تشکر دارد.

کمبود نیروی انسانی و امکانات در زندان‌های کردستان

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کمبود نیروی انسانی و امکانات، دشواری‌های شغل زندانبانی را در استان دوچندان کرده است، اظهار داشت: خوشبختانه کارکنان خدوم و زحمتکش زندان‌های کردستان با درک صحیح نسبت به شغل خود که همان بازاجتماعی کردن افراد آسیب‌دیده و کمک به سلامت جامعه است، سختی‌ها را قبول کرده و دستاورد‌های خوبی را در عرصه زندانبانی به ارمغان آورده‌اند.

او «شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها» را از آخرین دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های دشمنان نظام نسبت به زندان‌ها قلمداد کرد و گفت: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته از سوی مسئولان قضائی و پرسنل تلاشگر حوزه بهداشت و درمان، تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در زندان‌های استان مشاهده نشده، در حالی‌که بر اساس اخبار منتشر شده از رسانه‌های آمریکائی، آمار ابتلا و مرگ و میر در زندان‌های این کشور بسیار بالاست.

فتحی اعطای مرخصی به زندانیان در ایام عید نوروز امسال در کشور را یکی از دستاورد‌های مهم قوه قضائیه در حوزه زندانبانی دانست و خاطرنشان کرد: در استان کردستان نیز بیش از ۵۰ درصد از محکومین در اجرای بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه، در عید نوروز به مرخصی اعزام شدند.

او اعطای بیش از ۳۰۰۰ گواهینامه مهارت به مددجویان زندان در ۷۲ رشته مهارتی در سال گذشته را یکی دیگر اقدامات حقوق بشری در زندان‌های استان خواند و افزود: متاسفانه از آنجائیکه دشمنان نظام تاب دیدن این‌گونه اقدامات حقوق بشری در زندان‌ها که برگرفته از فقه پویای اسلام بوده، را ندارند، دست به شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی نسبت به این مراکز می‌زنند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان قضائی از زندان‌های استان یادآور شد: خوشبختانه با توجه به تعامل هدفمند و بسیار خوبی که میان زندان‌ها و دادگستری‌ها وجود دارد، همواره شاهد دستاورد‌های خوبی در حوزه‌های مختلف اصلاحی و تربیتی در کردستان هستیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از زحمات چند ساله «قاسم نادری» رئیس سابق زندان مرکزی سنندج قدردانی و «حیدر پسندیده» به‌عنوان رئیس جدید زندان مرکزی این شهرستان معرفی شد.

همچنین؛ «قاسم نادری» با حکم مدیرکل زندان‌های استان کردستان، مسئولیت کانون اصلاح و تربیت سنندج را عهده‌دار شد. از تعدادی از کارکنان ساعی زندان مرکزی سنندج نیز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود قدردانی به‌عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز