رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد:

کرونا دو مرتبه ۵ نماز جمعه یزد را تعطیل کرد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۵:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۹۴۶
کرونا دو مرتبه ۵ نماز جمعه یزد را تعطیل کرد
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد با بیان این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی اولویت اجرایی در برگزاری نمازهای جمعه است گفت: تاکنون پنج محل برگزاری نماز جمعه در دو شهرستان میبد و مهریز به دلیل قرمز بودن وضعیت کرونا تعطیل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین«رضا شریفی» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد پیش از ظهر امروز پنجم مردادماه، در نشست خبری که به منظور گرامیداشت سالروز برپایی اولین نماز جمعه کشور برگزار شد، اظهار کرد:‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پنجم مردادماه ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه کشور به فرمان امام خمینی(ره) و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران برگزار شد.

وی افزود:‌ در استان یزد هم آیین عبادی سیاسی نماز جمعه یک هفته بعد از تهران، در تاریخ ۱۲ مرداد ۵۸  با حضور پرشور مردم دارالعباده و به امامت آیت الله شهید صدوقی برگزار شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر ۲۸ محل و پایگاه نماز جمعه در سطح این استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: حضور حدود پنج هزار نمازگزار از جمله مهمترین شروط صدور مجوز برای برپایی نماز جمعه در نقاط مختلف استان و کشور است.

شریفی در خصوص برنامه‌های بزرگداشت هفته نماز جمعه در استان یزد،‌ تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا گردهمایی بزرگ ائمه جمعه دائم و موقت در دارالعباده یزد برگزار نمی‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت شیوع کرونا و ضرورت برگزاری رزمایش مواسات، این مهم با محوریت و ریاست ائمه جمعه در دستور کار مدیریت استان یزد قرار گرفت و تاکنون اقدامات اساسی و موثری در این خصوص انجام شده است.

وی آغاز مرحله دوم رزمایش سراسری مواسات با عنوان «تعاون و احسان» را از جمله مهمترین اقدامات در دستور کار دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان یزد دانست و بیان کرد: این رزمایش از فردا ششم مرداد ماه با برگزاری جلسه مشترک مدیران عالی استان در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد آغاز می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد فضاسازی شهری و برگزاری مسابقات آموزشی مجازی را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار ویژه بزرگداشت هفته نماز جمعه در این استان عنوان کرد و افزود:‌ دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد در تمام امور خود که منجر به تجمع گروهی می‌شود با ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا هماهنگ است.

شریفی در پایان با بیان این‌که در حال حاضر دو شهرستان و پنج محل برگزاری نماز جمعه در استان یزد به دلیل شیوع کرونا و قرمز بودن وضعیت آن مناطق تعطیل شده است، گفت: علی‌رغم وجود شایعات مختلف جمعیت نمازگزاران جمعه در استان یزد افت نداشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز