معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز خبرداد:

صادرات ۵۵۰ میلیون دلاری البرز در سال گذشته

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۰۹:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۰۳۵۲۲۶
صادرات ۵۵۰ میلیون دلاری البرز در سال گذشته
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه در سال گذشته این استان 550 میلیون دلار صادرات داشته است گفت: حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان به منظور توسعه فعالیتهای اقتصادی به صورت مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز ،جهانگیر شاهمرادی اظهار کرد: بزرگترین چالش امروز کشور در حوزه بازار کار نداشتن مهارت شغلی است لذا باید نگاهمان را نسبت به بازار کار و شرایط حاکم بر آن تغییر دهیم.

این مسئول با اشاره به پروژه بزرگ اشتغال محور استان خاطر نشان کرد: به منظور تحقق سیاست های راهبردی در حوزه اشتغال، تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای منعقد شد که هدف آن مهارت آموزی بیش از 10 هزار نفر شاغل در واحدهای صنعتی استان هستند، در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان به منظور توسعه فعالیتهای اقتصادی به صورت مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

شاهمرادی افزود: همچنین تفاهم نامه دیگری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، شهرداری کرج و بنیاد نخبگان استان به منظور راه اندازی کارخانه نوآوری استان انجام شد که امیدواریم در آینده ای نزدیک فعالیت خود را در سطح استان آغاز کند.

وی از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی برای حمایت از کسب و کار نوپا، ریسک پذیر و شرکتهای دانش بنیانی که ایده های تجاری سازی دارند؛ خبر داد و گفت: در این راستا فرصت مغتنمی برای دانشگاهها فراهم شده است تا آموزش های خود را به سمت آموزش های نتیجه گرا سوق دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های استان البرز با وجود 3 هزار و 500 واحد صنعتی معتبر که بالغ بر 150 واحد آن دارای برند ملی و فراملی هستند، گفت: خوشبختانه توانسته ایم در سال گذشته 550  میلیون دلار صادرات داشته و در سال جاری نیز رشد 26 درصدی را تجربه کنیم که نویدبخش آینده روشنی در حوزه اقتصادی استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز