استاندار گلستان عنوان کرد؛

ممنوعیت برگزاری نماز عید سعید قربان /۶۵۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۵۲۷۸
ممنوعیت برگزاری نماز عید سعید قربان /۶۵۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند
استاندار گلستان با تاکید بر قرمز بودن شرایط استان در خصوص روند ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ سلامتی مردم و با احترام به سنت های اسلامی ، برگزاری نماز عید سعید قربان در مصلی ها و مساجد سراسر استان ممنوع است و از مردم تقاضا داریم همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: موارد 21 گانه ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی اماکن عمومی و محیط های شغلی و تفریحی در استان و شهرستان ها لازم الاجراست.

وی با بیان اینکه استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد یادآور شد: از 14 بیمارستانی که بیماران مبتلا به کرونا در آنها بستری هستند در 10 بیمارستان با شرایط ثبات و در 4 بیمارستان با روند کاهشی مواجه هستیم.

حق شناس با اشاره به اهمیت هفته پیشرو در میزان شیوع ویروس کرونا، گفت: حضور مردم در تجمعات به مناسبت عید قربان و غدیرخم موجب استمرار شرایط قرمز استان می شود و امیدواریم شاهد همکاری همگانی در جهت عدم شکل گیری این تجمعات باشیم.

وی ادامه داد:  اصل قربانی کردن ایرادی ندارد اما برگزاری نماز عید قربان و تجمعات ممنوع است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 650 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند و 50 درصد ظرفیت تخت های icu  اشتغال شده که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند زمینه کاهشی تعداد بیماران را فراهم آورد.

حق شناس گفت: هدف از اعمال محدودیت ها کاهش روند شیوع بیماری است و رعایت موضوعات بهداشتی توسط مردم کمک شایانی به خروج استان از شرایط قرمز می کند.

وی در خصوص وضعیت کاری کارمندان نیز اظهار کرد: همچنان کارمندان می‌توانند به صورت یک سوم و دو سوم با اولویت مرخصی بانوان در محیط کار حاضر شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز