نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی:

جهاددانشگاهی‌ گره‌گشای دغدغه‌های توسعه‌ کشور است

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۴:۴۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۵۴۸۱
جهاددانشگاهی‌ گره‌گشای دغدغه‌های توسعه‌ کشور است
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی جامعه‌نگری و پویایی را از جمله مهمترین ویژگی‌های اجرایی جهاددانشگاهی در استان یزد خواند و گفت: جهاددانشگاهی گره‌گشای بسیاری از پیچیدگی‌ها و دغدغه‌های توسعه‌ی کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامیدر جریان دیدار رئیس و معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی‌استان یزد با اشاره به اهمیت چهل سالگی این نهاد انقلابی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات مطلوبی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ارائه کرده که امیدواریم استمرار داشته باشد.

وی با بیان این‌ که جهاددانشگاهی تاکنون گره‌گشای بسیاری از پیچیدگی‌ها و دغدغه‌های توسعه‌ای کشور در حوزه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی بوده است، افزود: این نهاد دانشگاهی در حقیقت هسته اولیه تحقیقات، پژوهش و نوآوری در ایران اسلامی است.

این نماینده مجلس، جامعه‌نگری و پویایی را از جمله مهمترین ویژگی‌های اجرایی جهاددانشگاهی در استان یزد دانست و گفت: ارائه خدمات‌ فرهنگی، آموزشی و تخصصی جهاددانشگاهی یزد، قابل تحسین و ستودنی است.

جوکار با بیان این‌ که یک سری ظرفیت‌های توسعه‌ای متناسب با نیاز استان باید در اختیار جهاددانشگاهی قرار داده شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم، جهاددانشگاهی باید بیش از پیش به توسعه مراکز رشد توجه کند.

این مسئول استمرار فعالیت‌های در دستور کار جهاددانشگاهی یزد را ضروری دانست و بیان کرد: این نهاد می‌تواند در بحث توسعه مراکز رشد استان به ویژه در شهرستان اشکذر پیش‌قدم باشد و در این رابطه با تمام توان حمایت خواهیم کرد.

«مهدی باصولی» رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد هم در این دیدار با ارائه گزارشی از توانمدی‌ها و ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی این سازمان، از آمادگی این نهاد برای کمک به توسعه بیش از پیش استان و کشور خبر داد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات و دغدغه‌های این سازمان در استان یزد اشاره کرد و حمایت بیش از پیش مجمع نمایندگان استان از جهاددانشگاهی یزد را خواستار شد.

باصولی در پایان با بیان این‌ که تمام ظرفیت‌های اجرایی،‌ آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان آماده ارائه خدمت به حوزه‌های مختلف توسعه ای استان است، گفت: توسعه همه‌جانبه استان مستلزم هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های بومی موجود است که باید به طور خاص و ویژه در دستور کار مسئولان اجرایی و نظارتی قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز