اجرای ۷۰۰ طرح اشتغالزایی در شهرستان های مرزی پیرانشهر و سردشت

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۱:۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۵۹۲۳
اجرای ۷۰۰ طرح اشتغالزایی در شهرستان های مرزی پیرانشهر و سردشت
فرماندار سردشت از اجرای ۷۰۰ طرح اشتغالزایی در دو شهرستان مرزی پیرانشهر و سردشت خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، اقصی نخشی پور فرماندار سردشت در جلسه کارگروه اشتغال گفت: بنیاد برکت تا پایان سالجاری با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال،  ۷۰۰ طرح اشتغالزایی با جامعه هدف کولبران در دو شهرستان مرزی سردشت و پیرانشهر اجرا خواهد کرد.

او  ادامه داد:  بیکاری و عدم اشتغال، منشاء همه آسیب‌ها در سطح جامعه است و حلقه اتصال اقتصاد پویا، توسعه، معیشت پایدار را قطع خواهد کرد.

فرماندار سردشت با اشاره به اجرای طرح اشتغالزایی بنیاد برکت افزود: برای ایجاد اشتغال در سطح شهرستان باید ابتدا ظرفیت‌های موجود را شناسایی، سپس به افراد متقاضی شغل در خصوص کارآفرینی آموزش‌های لازم ارائه و بعد از آن حمایت‌های لازم از این افراد جهت ایجاد اشتغال پایدار انجام شود.

وی ضمن قدردانی از بنیاد برکت برای اشتغال جوانان این شهرستان و اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری در این حوزه تصریح کرد: بنیاد برکت تا پایان سالجاری ۳۵۰ طرح اشتغالزایی در قالب طرح سحاب، رشد اشتغال هدفمند کولبران موسوم به راه با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال در سطح شهر و روستا‌های این شهرستان اجرا خواهد کرد.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر نیز گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف معیشت پایدار، توان افزایی اقتصادی و افزایش نرخ بهره‌وری سرمایه‌های اجتماعی طرح اشتغالزایی کولبران برای دو شهرستان سردشت و پیرانشهر اجرا می‌کند.

خانم کاشفی دوست افزود: برای اجرای هر طرح اشتغالزایی فردمحور و اجتماع محور در مناطق روستایی و شهری با جامعه هدف ۷۵ درصد کولبران و ۲۵ درصد غیر کولبر و قشر مستعضف بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

او تصریح کرد: این طرح در روستا‌های بالای ۵۰ خانوار و افرادی با رده‌های سنی ۱۸ تا ۵۵ ساله اجرا و از هر اشتغال ایجاد شده حمایت می‌کند و حتی پشتیبان بازاریابی آن‌ها می‌شود.

مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر عنوان کرد: همزمان با شهرستان سردشت در شهرستان پیرانشهر نیز ۳۵۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۱۷۵ میلیارد ریال تا پایان سال اجرا خواهد شد.

نظر شما