مدیر کل انتقال خون گلستان عنوان کرد:

موافقت خرید اتوبوس های انتقال خون تنها بر روی کاغذ

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۰:۳۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۶۴۶۱
موافقت خرید اتوبوس های انتقال خون تنها بر روی کاغذ
مدیر کل انتقال خون گلستان گفت: خرید اتوبوس برای سازمان انتقال خون میتواند در افزایش آمار خونگیری بسیار کمک کننده باشد اما متاسفانه در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد و موافقت خرید اتوبوس تنها بر روی کاغذ است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید صادق بنی عقیل امروز چهارشنبه 8 مرداد در نشست خبری با اهالی رسانه با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط قرمز کرونا اهدای خون کمتر شده است اظهار کرد: شرایط استان گلستان از لحاظ تامین خون و فرآورده های خونی خیلی بحرانی نیست و به طور استاندارد پیش بینی 7 روز ذخیره خون و فرآورده های آن را داریم تا در صورتی که بحران پیش بیاید ذخیره وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تیر ماه امسال نسبت به سال گذشته 7/3 درصد افزایش در آمار خونگیری را در استان شاهد بودیم.

بنی عقیل گفت: در 4ماه ابتدای سال 99،   نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.1درصد کاهش در آمار خونگیری داشته ایم و 1.7درصد افزایش در میزان اهدا خون بانوان را شاهد بوده ایم.

وی بیان داشت: در 4 ماهه ابتدای سال گذشته 98 درصد بیمارستان ها و امسال 94 درصد بیمارستان ها را پوشش داده ایم اما با این حال بیماری دچار مشکل نشده است زیرا میزان ذخیره بیمارستان ها مدیریت شده و کمبودی را شاهد نبودیم.

وی افزود: در 4 ماهه ابتدای امسال نیز مراجعات دریافت پلاکت فریزیس نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 300 درصد افزایش یافته است.

بنی عقیل گفت: خرید اتوبوس برای سازمان انتقال خون میتواند در افزایش آمار خونگیری بسیار کمک کننده باشد اما متاسفانه در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد و موافقت خرید اتوبوس تنها بر روی کاغذ است.

مدیر کل انتقال خون گلستان ضمن بیان اینکه خرید اتوبوس انتقال خون حدود 6میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد افزود: باتوجه به اینکه در تعداد پایگاه های ثابت انتقال خون در استان محدودیت وجود دارد نیاز مبرم به  سامانه متحرک تامین خون و فرآورده های خونی احساس میشود.

وی با اشاره به اینکه تنها در شهرستان های گرگان، گنبد کاووس، علی آباد کتول و بندرگز ساختمان انتقال خون وجود دارد افزود: تجهیز ساختمان و تامین پرسنل انتقال خون در دیگر شهرستان های استان هزینه بالایی نیاز دارد اما تامین اتوبوس برای خونگیری از مردم هزینه کمتری در بر خواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 170 نفر از بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما  مراجعه کرده اند و 114 واحد پلاسما در مرکز انتقال خون گلستان از آنها تاکنون تهیه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز