۵ ترفند طلایی برای خنک شدن در گرما

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۶۶۳۱
۵ ترفند طلایی برای خنک شدن در گرما
ما در پنج شنبه های برنا دوست داریم به شما ترفندها یا فوت و فن هایی را آموزش دهیم که بتوانید از آنها در زندگی خود استفاده کنید و انجام کارها با حداقل امکانات به شیوه ای هوشمندانه برایتان ساده تر شود؛ مثلا این که چطور یک سیستم تهویه مطبوع هوای خانگی بسازید . در ادامه این مطلب، شما را با ۵ ترفند برای خنک شدن در هوای گرم آشنا می کنیم که در فصل تابستان واقعا به دردتان می خورد و می توانید با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  همه از ترفندهای عجیب و غریب خوششان می آید. در ادامه این مطلب ما شما را با ۵ ترفند برای خنک شدن در هوای گرم آشنا می کنیم که در فصل تابستان واقعا به دردتان می خورد .

1-استفاده از مام ضدعرق برای تاول

همه ما دوست داریم فصل گرم تابستان که از راه می رسد صندل یا دمپایی بپوشیم اما پوشیدن آنها بیشتر اوقات منجر به ایجاد تاول در پا می شود. گرمای تابستان باعث می شود پاهای شما ورم کند و البته عرق کردن شما هم دلیل مضاعف خواهد بود. صندل های شیک و بنددار شما با این که ظاهر زیبایی دارند اما دیگر راه رفتن با آنها برایتان دردناک می شود زیرا تاول های وحشتناکی زده اید که از تحمل شما خارج هستند.

خوشبختانه، یک راه حل آسان برای این مشکل وجود دارد! شما فقط به کمی مام یا محصولات ضدعرق نیاز دارید. ضدعرق ها مثل دئودورانت نیستند. بنابراین، حتما اطمینان حاصل کنید که ضدعرق خریده اید؛ ترجیحا از نوع صابونی یا ژل. ضدعرق را روی پای خود بمالید و بیشتر روی نقاطی متمرکز شوید که با کفش شما در تماس و مالش است. چند لحظه قبل از این که پای خود را کفش کنید این کار را انجام دهید تا پوست شما خیس بخورد. در پایان روز، متوجه خواهید شد که پوست شما هیچ مشکلی برایش ایجاد نشده است و هیچ تاولی را روی پا مشاهده نخواهید کرد.

2-استفاده از نوار بهداشتی برای جذب عرق

آیا از عرق کردن زیر بغل متنفر هستید؟ متاسفانه این مشکلی است که شما و هیچ کس دیگری نمی تواند کاری با آن بکند؛ چون در هر حال عرق خواهید کرد. و این عرق کردن وقتی وحشتناک و قابل توجه است که لباس سفید یا طوسی بپوشید و لکه های زرد و زشتی را روی بلوز یا تی شرت قشنگ شما پدیدار شود.

برای پیشگیری از این حالت، می توانید یک تکه نوار بهداشتی نازک در قسمت زیر بغل آستین یا بلوز خود بچسبانید. نوار بهداشتی های نازک محسوس و قابل مشاهده نیستند اما کار خود را خوب انجام می دهند. نوار بهداشتی رطوبت را به خود جذب می کند و باعث می شود قطرات عرق شما به لباس نازنینی که پوشیده اید نفوذ نکند و باعث خیس شدن و تغییر رنگ ناحیه زیر بغل نشود. ممکن است در ابتدا ترفند عجیبی به نظر برسد اما واقعا مفید است.

3-استفاده از اسفنج برای خنک نگه داشتن غذا

همه آنهایی که بیرون از خانه هستند، به یک فریزر پر از یخ برای خنک شدن یا خنک کردن غذا دسترسی ندارند. با این حال، اگر می خواهید ناهارتان در این گرما تازه بماند، خوب است که با خودتان یک عنصر خنک کننده همراه داشته باشید تا غذایتان را خنک نگه دارد. سیستم های قدیمی خنک کننده مثل کلمن پر از آب هستند که اغلب باعث می شود بیش از حد وزن سنگینی داشته باشند.

یک جایگزین دیگر برای کلمن وجود دارد که می توانید با خودتان همه جا ببرید. کافیست یک تکه اسفنج را خیس کنید و در کیسه زیپ دار بگذارید. کیسه را در طول شب در فریزر قرار دهید. نتیجه یک کلمن سیار سبک و راحت هست که می توانید همراه خودتان به همه جا ببرید. یخ مدتی طول می کشد تا ذوب شود اما اسفنج دوباره آب آن را جذب و خیس می کند و به دلیل زیپ دار بودن کیسه به کیف شما نشت نمی کند. این یک کلمن سبک و ارزان است که می توان مجددا از آن استفاده کرد. دیگر چه می خواهید؟

4-تهیه اسپری نعنای خنک کننده

آیا تا به حال  بعد از مسواک زدن دندان هایتان، نوشیدن آب را امتحان کرده اید؟ آیا حس می کنید خنک تر و تازه تر است؟ احتمالا همین طور است. به همین دلیل است که این ترفند واقعا مفید واقع می شود. یک بطری اسپری را پر از آب کنید و چند قطره روغن یا اسانس نعنا به آن اضافه کنید. سپس، به آرامی روی صورت و سینه خود اسپری کنید. خواهید دید که فورا خنک می شوید.

ابتدا کمی روی آرنج خود تست کنید و ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا مطمئن شوید واکنش حساسیتی به این ترکیب نمی دهید. ما به شما پیشنهاد می کنیم از اسپری کردن به چشم ها بپرهیزید زیرا ممکن است باعث تحریک چشم های شما شود. توصیه می کنیم تمرکز شما در هنگام اسپری کردن به نیمه پایین صورت و سینه باشد.

5-ساخت دستگاه تهویه مطبوع خانگی

تنها چیزی که برای این ترفند نیاز دارید یک پنکه و دو بطری آب یخ است. پنکه به خودی خود یک وسیله خوب برای خنک کردن است اما متاسفانه در هوای گرم فقط گرما را جا به جا می کند و اتاق را خنک نمی کند. شما با این ترفند می توانید در واقع یک کولر بسازید. دو بطری بزرگ را پر از آب کنید و آنها را در فریزر بگذارید تا یخ بزند. سپس، بطری را روی زمین یا روی میز بگذارید.

جای بطری به نوع پنکه شما و رومیزی یا ایستاده بودن آن بستگی دارد. یادتان باشد که زیر بطری ها یک دستمال یا حوله قرار دهید. پنکه را پشت بطری ها بگذارید. در این حالت، پنکه هوی خیلی خنک تری را در اتاق های خانه جا به جا می کند که یخ های درون بطری باعث آن می شود. با انجام این کار، باد خنک می شود و دما خیلی پایین تر می آید.

 

نظر شما