افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در کردستان

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۳:۳۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۶۹۷۷
افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در کردستان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان: میانگین مصرف ماهانه آب در کردستان ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: اکنون میانگین مصرف ماهانه آب در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته که می‌طلبد مشترکان موضوع صرفه‌جویی را جدی‌تر بگیرند.

محمدحسین محمدی افزود: در حال حاضر علاوه بر قرارگیری در فصل گرم سال و اوج مصرف، مقابله با بیماری کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی، مزید بر علت شده تا مصرف آب بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند.

محمدی با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب مشترکان این استان در شبانه‌روز ۱۹۴ لیتر است و این میزان نسبت به استاندارد جهانی ۴۴ لیتر بیشتر است، گفت: میانگین سرانه مصرف آب شرب مشترکان کشور در شبانه‌روز حدود ۲۰۰ لیتر بود در حالیکه استاندارد آن در دنیا ۱۵۰ لیتر است.

محمدی میانگین مصرف آب مشترکان استان از باتدای تیر تاکنون را نسبت به متوسط کشوری بالاتر اعلام کرد و افزود: از شهروندان درخواست داریم با توجه به افزایش دما و گرم شدن هوا، آب را بهینه مصرف کنند تا شاهد نوسان یا قطعی آب در نقاط مختلف استان نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به اینکه با رعایت نکاتی ساده می‌توان مانع از هدر رفت و افزایش مصرف آب شد، افزود: ضرورت باز نگذاشتن شیر آب موقع مسواک زدن و استحمام از نکاتی است که اغلب شهروندان آن را رعایت نمی‌کنند.

محمدی یادآور شد: با توجه به اینکه ماشین لباسشویی معمولا مقدار زیادی آب مصرف می‌کند، بنابراین در صورت کاستن دفعات کاربرد آن، در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد ضمن اینکه به جای شستن اتومبیل با شیلنگ آب از یک سطل آب هم می‌توان استفاده کرد.

وی بر لزوم مصرف بهینه آب برای کمک به این شرکت با هدف ارائه خدمات پایدار به مشترکان تأکید کرد و گفت: نصب کولر در سایه با استفاده از پوشش مناسب و جلوگیری از نشت آب کولر‌های آبی، باعث صرفه جویی زیادی در مصرف آب می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز