مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان:

اطفاء کامل آتش سوزی منطقه گَوَر و گاچال کوهدشت

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۷۴۳۴
اطفاء کامل آتش سوزی منطقه گَوَر و گاچال  کوهدشت
شیرزاد نجفی از اطفاء کامل آتش سوزی منطقه گَوَر و گاچال شهرستان کوهدشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  نجفی در جمع رسانه ها  با اشاره به اینکه آتش سوزی در این منطقه تا ساعت ۳ بامداد روز پنجشنبه اطفاء شده بود ،اظهار  کرد: به گواه افراد محلی و بر اساس گزارشات واصله، جای بسی تاسف دارد که بطور کاملا مشکوک و عامدانه، مجددا ساعاتی بعد در نقاط مختلفی در همان منطقه، آتش بصورت کاملا عمدی شعله ور می شود.

او افزود: پس از تحقیقات محلی و عملیات ضربتی موفق شدیم افرادی که بصورت عمدی، دست به این کار زده بودند را دستگیر و توسط مقامات انتظامی بازداشت نمائیم که البته تحقیقات توسط مراجع ذیصلاح ادامه دارد و نتیجه نهایی آن پس از مشخص شدن، متعاقبا اعلام خواهد شد.

نجفی با ابراز ناراحتی از عملکرد این افراد ،عنوان  کرد: منطقه دارای شیب بسیار تند بوده و کار اطفاء چنان مشکل بود که مجبور شدیم پس از رایزنی ها با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، با آوردن هلی کوپتر از کرمانشاه نه تنها منطقه را توسط پرسنل منابع طبیعی استان و شهرستان، جوامع محلی، بسیج، دوستداران طبیعت و... اطفاء کامل نمائیم؛ بلکه با اعزام نیرو به کمک هلی بُرد، منطقه را تحت پایش قرار دهیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه مندی از افراد مغرضی که با ساختن کلیپ های خلاف واقع، مسبب تشویش اذهان عمومی شده اند،خاطر نشان کرد: متاسفانه این افراد تلاش و کوشش های بی وقفه و شبانه روزی نیروهای عمل کننده در میدان و گرمای طاقت فرسای بالای ۴۰ درجه را مد نظر نداشته و  سعی بر آن داشتند که با فرافکنی و تشویش اذهان عمومی، زحمات نیروهای درگیر در حریق را وارونه جلوه دهند.

اوبا اشاره  به جُرم حریق عمدی در جنگل که ۳ تا ۶ سال حبس دارد، یادآورشد:  منطقه مورد حریق دارای پوشش علفی، بوته زار و صخره ای بوده و خوشبختانه پوشش جنگلی در آن منطقه ضعیف است.

نجفی در پایان از حضور فعال نعمتی فرماندار سختکوش شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، بخشداران، دهیاران، جوامع محلی و همه افرادی که در این اطفاء حریق سرسختانه پای کار بودند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز