ساماندهی خاک و نخاله ساختمانی در جهت تنظیف سیمای شهری

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۲:۲۴:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۷۶۸۵
ساماندهی خاک و نخاله ساختمانی در جهت تنظیف سیمای شهری
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج از اجرای طرح ساماندهی خاک و نخاله های ساختمانی خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح مالکان ماشین آلات حمل نخاله های ساختمانی جهت مجوز فعالیت از 11 الی 23 مرداد ماه سالجاری نسبت به تشکیل پرونده و دریافت کد فعالیت اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیروان غفوری رییس سازمان  مدیریت پسماند شهرداری سنندج اظهار داشت: یکی از مشکلات سطح شهر که باعث از بین رفتن تنظیف سیمای شهری می شود، تخلیه و دپو غیرمجاز خاک و ضایعات  ساختمانی در معابر فرعی و ورودی های سطح شهر است.

مهندس سیروان غفوری گفت: سایت دفن زباله واقع در "کیلک" تخلیه خاک و نخاله در نظر گرفته شده که متاسفانه برخی از ماشین آلات حمل نخاله های ساختمانی به جای تخلیه در این سایت در مکان های غیرمجاز اقدام به تخلیه خاک و نخاله های ساختمانی می کنند.

وی گفت: در راستای رفع مشکلات نخاله های دپو شده ساختمانی در معابر سطح شهر این سازمان نسبت  به واگذاری بحث ساماندهی خاک و نخاله ساختمانی، به پیمانکار واگذار شد.

وی بیان کرد: پیمانکار اجرای این طرح موظف است به صورت شبانه روزی در سطح شهر نظارت داشته باشد تا ماشین آلات حمل  خاک و نخاله به صورت غیرمجاز اقدام به تخلیه خاک و نخاله در معابر ننمایند.

وی اعلام کرد: کلیه ادارات دولتی ، پیمانکاران  ساختمانی، تاسیساتی و راهسازی مالکان ماشین آلات حمل خاک و نخاله های ساختمانی ( کامیون، کامیونت، وانت، بیل مکانیکی و لودر ) باید جهت مجوز فعالیت به منظور کنترل و ساماندهی ماشین آلات حمل و برداشت نخاله‌های ساختمانی و عمرانی ثبت نام کنند.

غفوری خاطر نشان کرد: مالکان ماشین آلات نخاله های ساختمانی و عمرانی از 11تا 23 مرداد ماه سالجاری به سازمان پسماند واقع درخیابان امام (ره ) روبری اداره کمرگ مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام و کد مجوز فعالیت حمل خاک و نخاله را دریافت نمایند.

وی تصریح کرد: ماشین آلاتی که ثبت نام نکنند و کد فعالیت اخذ ننمایند اجازه فعالیت و حمل خاک و نخاله ساختمانی را نخواهند داشت.

وی گفت: کسانی که به صورت غیرمجاز و شبانه اقدام به تخلیه خاک و نخاله در معابر نمایند نیز پس از مستندسازی توسط پیمانکار و ارجاع به راهنمایی و رانندگی بار اول جریمه و به  در صورت تکرار خودرو آنها توقیف و اعمال قانون خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج از شهروندان هم در خواست نمود: در صورت مشاهد تخلیه نخاله ساختمانی در معابر شهری  ضمن یادداشت شماره پلاک خودرو و در صورت امکان عکس از تخلیه غیر مجاز گرفته و با شماره تماس 5 - 33176603  مراتب را اطلاع دهید.

 

نظر شما