مدیرکل انتقال خون استان اردبیل :

پلاسمای خون ۱۲۷ بیمار بهبودیافته کرونا به بیمارستان‌ها ارسال شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۳:۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۷۷۲۴
پلاسمای خون ۱۲۷ بیمار بهبودیافته کرونا به بیمارستان‌ها ارسال شد
مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: پلاسمای خون ۱۲۷ بیمار بهبودیافته کرونا در این استان به منظور استفاده در امور درمانی افراد مبتلا به کووید۱۹، دریافت و به بیمارستان‌ها ارسال شد.

به گزارش برنا،شراره دژکام گفت: با دریافت نمونه خون بیماران بهبود یافته کرونا ۲۸ روز بعد از بهبودی در مراکز انتقال خون استان اردبیل، پلاسمای خون مبتلایان بهبودیافته کرونا با حفظ موازین بهداشتی و سلامت در اختیار مراکز بیمارستانی قرار می‌گیرد تا برای مداوا و بهبودی بیماران بستری و بدحال صرف شود.

وی میزان اهدای پلاسما توسط افراد بهبودیافته کرونا در استان را کم عنوان کرد و با دعوت از شهروندان برای امر خیر اهدای پلاسما به منظور مداوای بیماران کرونا افزود: تاکنون از چهار هزار بیمار بهبودیافته کرونا در استان، تنها ۱۲۷ نفر پلاسمای خون خود را برای مداوای افراد بستری اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل اختیاری بودن اهدای پلاسما را علت اصلی پایین بودن آمار اهداکنندگان پلاسما در این استان عنوان کرد.

وی با بیان این که افراد ۱۸ ساله تا ۶۵ ساله امکان اهدای پلاسما دارند، اظهارداشت: افرادی که سابقه بیماری قلبی، مغزی و بیماری‌های خاص و همچنین بانوان دارای سابقه سقط جنین نمی‌توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز