رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

وظیفه مهم تشکل‌های ایثارگری ارتباط با بنیاد شهید و مطالبه‌گری از آن است

۱۳۹۹/۰۵/۱۱ - ۱۸:۵۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۷۸۵۷
وظیفه مهم تشکل‌های ایثارگری ارتباط با بنیاد شهید و مطالبه‌گری از آن است
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ارتباط با بنیاد شهید و مطالبه‌گری از آن وظیفه‌های مهم تشکل‌های ایثارگری و همچنین ارتباط تشکل‌ها با جامعه ایثارگری از دیگر رسالت‌های آن‌هاست.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سعید اوحدی" معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای سفر روز شنبه خود به استان یزد با گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها از دیگر اقداماتی است که تشکل‌ها می‌توانند با انجام آن‌ها گام‌های مثبت زیادی در حوزه ایثارگران بردارند.


اوحدی در ادامه اظهار کرد: امروز شاهد فشار حداکثری دشمن علیه کشورمان هستیم و اتفاقاتی در حال رخ دادن است که در تاریخ سابقه نداشته و به اسم تحریم حتی ورود دارو برای درمان جانبازان عزیز ما ممنوع شده است. اما همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، این دوران سخت خواهد گذشت و عزت و افتخار برای مردم و جامعه ایثارگری باقی می‌ماند.

امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران یزد

معاون رییس جمهور در خصوص موضوع اشتغال ایثارگران تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با موضوع اشتغال برای حل مسئله اشتغال ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران عزیز با استاندار محترم یزد به امضا می‌رسد. خوشبختانه در کشور ما قوانین بالادستی خوبی در زمینه اشتغال ایثارگران وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به صورت کامل استفاده شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی نیز طی هفته‌های آینده برگزار می‌شود و در این آزمون ۲۵ درصد سهمیه استخدامی مربوط به ایثارگران است. همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته یک آزمون تخصصی نیز به صورت خاص برای جامعه ایثارگری برگزار می‌شود.
تفاهم‌نامه تأمین ۳۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ ایثارگر استان یزد با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار یزد به امضا رسید.

حادثه منا نباید فراموش شود

اوحدی با اشاره به عید قربان و سالروز فاجعه غمبار غمبار و بی‌سابقه‌ منا در سال 94 که حدود ۷۰۰۰ نفر از مسلمانان در زیباترین لحظات زیارت خود با بی‌کفایتی آل سعود به شهادت رسیدنن، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که این فاجعه نباید فراموش شود و باید ابعاد این فاجعه زنده نگه داشته شود. البته متأسفانه شاهد هستیم جوامعی که دم از حقوق بشر می‌زنند در برابر این جنایت بزرگ سکوت کرده‌اند.


وی همچنین تاکید کرد: اگر می‌گوییم بنیاد شهید و امور ایثارگران مقدس‌ترین نهاد کشور است، به واسطه اعتبار و عزتی است که از جامعه ایثارگری گرفته و ان‌شاءالله این نهاد از دعای خیر و پشتوانه فکری ایثارگران برخوردار باشد.


معاون رییس جمهور با تصریح اینکهتمام عزت و سربلندی امروز کشورمان به برکت خون شهدا و فداکاری ایثارگران است، گفت: همین فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه مقاومت است که باعث شده امروز نیز مردم ما در برابر سختی‌ها و فشارها ایستادگی کنند. این‌ها برکاتی است که خداوند به عنوان پشتوانه نظام جمهوری اسلامی قرار داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز