رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:

مردم از حضور غیرضرور در اجتماع خودداری کنند/ وضعیت البرز همچنان قرمز است

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۰:۳۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۸۱۷۵
مردم از حضور غیرضرور در اجتماع خودداری کنند/ وضعیت البرز همچنان قرمز است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه خیابان ها و اماکن عمومی و تجاری شهر مملو از جمعیت است گفت: مردم از حضور غیرضروری در اجتماع خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، دکتر حسین کریم اظهار کرد: اغلب متوفیان ناشی از بیماری کرونا را افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند یعنی کسانی که عمدتا بازنشسته هستند و نیازی به حضور آن ها در اجتماع نیست.

وی تصریح کرد: اگر افراد بازنشسته و کسانی که کار واجبی در اجتماع ندارند در منازل خود بمانند، بدون شک تعداد فوتی ها به شکل چشم گیری کاهش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه وضعیت استان همچنان قرمز است عنوان کرد: متأسفانه با فروکش کردن موج اول بیماری کرونا همه چیز به یکباره عادی سازی شد و در وهم اینکه کووید 19 ریشه کن شده همگی وارد اجتماع شدیم.

کریم گفت: در حال حاضر البرز یکی از 15 استان دارای وضعیت قرمز و خطرناک است که در شرایط خوبی به سر نمی برد و اگر مردم مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند شاهد روزهای به مراتب دشوارتری خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش ستاد مقابله با کرونای استان البرز در خصوص مهار این ویروس و تلفات ناشی از آن تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در تمامی جلسات همواره حامی جان مردم است و مطالبات آن ها را به گوش ستاد کرونا می رساند اما متأسفانه برخی تصمیمات از کنترل ستاد استانی خارج است و باید از ستاد کشور دستورالعمل هایی صادر شود.

این مسئول در خصوص تعطیلی یا کاهش فعالیت های اجتماعی گفت: باید پذیرفت که تعطیلی فعالیت های اجتماعی و برخی اماکن به اقتصاد و معیشت مردم آسیب زیادی را وارد می کند و در حال حاضر عده کثیری از مردم نسبت به تعطیلی محل کسب شان معترض هستند.

کریم در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی، ستاد مقابله باکرونا و تمامی دستگاه ها باید با جدیت در میدان جنگ با کرونا بایکدیگر در تعامل باشند به نحوی که آسیب چندانی به مردم وارد نشود اما مردم هم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، حضور یا عدم حضور غیر ضرور در اجتماع نقش پررنگی در مهار یا تشدید این بیماری و تلفات ناشی از آن خواهند داشت.

 

نظر شما