میانگین سنی مبتلایان به کرونا چقدر است؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۰۹۲
میانگین سنی مبتلایان به کرونا چقدر است؟
کرونا در استان فارس پیش می راند و از پیر و جوان قربانی می‌گیرد ، میانگین سنی مبتلایان این بیماری از ۶۶ سال به ۵۸ سال کاهش یافته ، این ویروس پنهان ، آشکارا در بین ما می چرخد و همه کسانی را که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند ، ماسک بر چهره ندارند و شیوه نامه های بهداشتی را نادیده می انگارند ، در تیررس خود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فارس همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد ،  بیمارستان‌های دولتی حضرت علی اصغر شیراز(ع)،شهید چمران،شهیدفقیهی و نمازی و بیمارستان های خصوصی بعثت،مرکزی شیراز ،دنا، کوثر و بیمارستان تامین اجتماعی شهید بهشتی شیراز بیماران کرونایی را پذیرش و بستری می کنند.

با توجه به افزایش تعداد بیماران کرونایی در  استان فارس ستاد مدیریت کرونا در این استان تلاش می کند  بیمارستان پشتیبان جهت درمان بیماران کرونایی را در شیراز راه اندازی نماید . برای پذیرش این بیماران در بیمارستان شهید دوران نیز  اقدامات لازم انجام شده است.

هم اینک در شیراز ۴ بیمارستان  دولتی و در تمامی بیمارستان های قطب شهرستان های فارس بیماران کرونایی مانند دیگر مراکز درمانی کشور با تعرفه دولتی پذیرش و خدمات درمانی ارائه می کنند.همچنین تمامی  تخت های بیمارستانی کرونایی شیراز در حال تکمیل است و شهروندان باید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا در معرض بیماری کرونا قرا نگیرند.

ارزیابی آخرین فعالیت های ستاد مدیریت کرونا

نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کرونا  دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تمامی اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و درمان بیماران در فارس و بیمارانی که از سایر استان های همجوار به بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس مراجعه می کنند را  بررسی و در موارد مختلف تصمیم گیری می کنند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز دوشنبه در نشست   ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا بر اهمیت فعالیت کمیته مرگ و میر این ستاد برای بررسی و تحلیل موارد مختلف مرگ و میر مربوط به بیماری   در استان فارس تاکید کرد.

 مهرزاد لطفی  با اشاره به اهمیت به روز رسانی اطلاعات و آموزش ها در زمینه کرونا ، برگزاری وبینارهای آموزشی و اطلاع رسانی در این زمینه را از راهکارهای ارتقای اطلاعات و آموزش ها برای کادر درمانی برشمرد.

وی همچنین بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جامعه تاکید و رعایت این موارد را نخستین و بهترین راه برای مقابله با کروناویروس عنوان کرد. 

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات واحدهای تابعه دانشگاه و کمیته های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا به رییس دانشگاه ارایه دادند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گزارشی از گروههای سنی در معرض کرونا در استان فارس ارائه داد و بیان داشت : سه درصد از مبتلایان کرونا در استان فارس در گروه سنی زیر ۱۰ سال بوده اند، اما تنها یک درصد از آنها فوت کرده اند؛ ۷۰ درصد مبتلایان از گروه سنی بین ۱۰ تا ۵۰ سال بودند که ۱۵ درصد از این گروه جان باخته اند، گروه سوم که گروه سنی ۵۰ سال به بالاست ۲۷ درصد مبتلایان را شامل می شود، در حالی که ۸۴ درصد از این گروه جان خود را از دست داده اند و نشان دهنده این موضوع است که باید به سلامت سالمندان بیشتر توجه کنیم.

کاهش میانیگین سنی جان باختگان در فارس 

 عبدالرسول همتی ، میانگین سنی جانباختگان را بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ۵۸ سال اعلام کرد و گفت: در گزارش هایی که حدود یک ماه پیش ارایه شد، این میانگین ۶۶ سال بود و این رقم جدید نشان می دهد که میانگین سنی جانباختگان کاهش پیدا کرده است.

دکتر همتی ادامه داد: همچنین میانگین سنی مبتلایان ۴۱ سال است که نسبت به گزارش قبلی تا اندازه ای افزایش داشته است.

او بیان کرد: ۵۷ درصد مبتلایان را مردان و ۴۳ درصد مبتلایان را خانم ها تشکیل می دهند، همچنین ۶۲ درصد فوت شدگان از گروه مردان و ۳۸ درصد فوت شدگان از گروه زنان هستند.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: ۲۷ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری شدند و ۷۳ درصد نیاز به بستری در بیمارستان نداشتند و ایزوله خانگی شدند، ۸۹ درصد از فوت شدگان دارای بیماری های زمینه ای و یا از گروه سنی سالمندان بوده اند و ۱۱ درصد نیز در بین افراد گروه با سن بالا نبوده و بیماری زمینه ای خاصی نداشته اند.

دکتر همتی از مردم استان خواست ضمن مراقبت بیشتر از سالمندان و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند به تامین سلامت این گروه پرخطر کمک کنند تا در روزهای آینده شاهد کاهش مرگ و میر در مبتلایان بیماری کووید۱۹ باشیم.

 

 

نظر شما