رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

دستگیری وکیل قلابی با مدرک زیر دیپلم!

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۲:۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۹۹۹۲
دستگیری وکیل قلابی با مدرک زیر دیپلم!
رئیس کل دادگستری گلستان از دستگیری وکیل قلابی خبر داد که دست کم از50 نفر کلاهبرداری کرده است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان اظهار کرد: این فرد با سوء استفاده از تشابه فامیلی با چند تن از وکلای استان ، وکالت نامه جعلی به افراد ارائه می داد و از این طریق کلاهبرداری می کرد .

هاشمیان افزود: این فرد پس از آن لو رفت که یکی از موکلانش به او شک کرد و با مراجعه به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان ، موضوع را گزارش داد .

وی ادامه داد: کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در بررسی ها متوجه شدن این فرد  علاوه بر جعل عنوان وکیل و سوء استفاده از تشابه نام خانوادگی با چند تن از وکلای استان ، در منزلش دفتر کار ایجاد کرده بود و با معرفی خود در محافل و نشست ها به عنوان وکیل ،  حق الوکاله های چند ده میلیونی از مردم می گرفت بدون این که در پرونده ها کاری از پیش ببرد.

این مقام ارشد قضایی استان ادامه داد: در بازرسی از دفتر کار این فرد که حتی دیپلم هم نداشت  حدود 150 پرونده ، اوراق قضایی  وکالتنامه جعلی  و فرم های وکالتنامه کشف و ضبط شد .

هاشمیان با بیان این که پرونده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای گرگان در حال رسیدگیست گفت: افرادی که به این شیوه فریب خورده اند به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مراجعه کنند .

وی به هم استانی ها توصیه کرد: اصالت وکلا را از کانون وکلا  و  مرکز مشاوران حقوقی و وکلا استعلام بگیرند و  اگر درباره هویت کسانی که خود را وکیل معرفی می کنند شک دارند به حفاظت و اطلاعات دادگستری ها و دادسراهای استان مراجعه کنند .

 

نظر شما