برقراری ارتباط استان‌های مرزی و جمهوری آذربایجان‌غربی در اولویت سفیر جدید کشورمان

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۲۰:۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۰۶۴۹
برقراری ارتباط استان‌های مرزی و جمهوری آذربایجان‌غربی در اولویت سفیر جدید کشورمان
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: برقراری ارتباط استان‌های مرزی و جمهوری آذربایجان‌غربی در اولویت کاری ام به عنوان سفیر جدید کشورمان در این کشور است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه در جمع خبرنگاران استان آذربایجان‌غربی ضمن تبریک روز خبرنگار، با تسلیت حادثه انفجار در بیروت لبنان گفت: از ابتدای وقوع این حادثه، جمهوری اسلامی در کنار مردم مقاوم لبنان بوده و بعد از تشکیل جلسه فوری با حضور رییس جمهور تا این لحظه ۲ هواپیما حامل کالاهای پزشکی و کمک‌های بشردوستانه را به بیروت ارسال کرده و بزودی کمک‌های شامل کمک‌های زیرساختی نیز ارسال و آماده آغاز بازسازی بندر بیروت نیز هستیم.

وی با اعلام اینکه پیام‌های ریاکارانه برخی کشورها از جمله رژیم صهیونیستی به لبنانی‌ها افزود: برخی کشورها که تا دیروز تحریم‌های سختی به لبنان تحمیل کرده بودند و اکنون پیام‌های تزویرانه هم‌دردی می‌دهند.

آمریکایی‌ها از ابتدا، اقدام تروریستی علیه هواپیمای مسافربری را قبول کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مسئولیت اقدام تروریستی علیه هواپیمای مسافربری کشورمان را در همان ابتدا برعهده گرفتند گفت: متن شکایت و اعتراض اولیه جمهوری اسلامی تنظیم و پیگیر اقدامات حقوقی درخصوص این موضوع هستیم.

ارتباط بین استان‌های مرزی و جمهوری آذربایجان در اولویت است

موسوی درخصوص ایجاد ارتباط بین استان‌های مرزی آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل و گیلان با جمهوری آذربایجان گفت: پتانسیل های بالقوه و بالفل در این استان‌ها برای گسترش مراودات و ارتباط اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان وجود دارد و با رفع موانع شاهد گسترش روابط خواهیم بود و بعد از سفربه ۳ استان، امروز به آذربایجان‌غربی سفر و علاوه بر نشست با مسئولین اقتصادی این استان، فردا با سفر به مناطق مرزی و منطقه آزاد ماکو برای ایجاد بستر لازم برای ارتباط مناسب با این کشور انجام خواهم داد.

حذف ویزا بین ایران و جمهوری آذربایجان

وی درخصوص حذف ویزا با کشور جمهوری آذربایجان گفت: موضوع ویزا به آمادگی زیرساختی کشورها ارتباط دارد و جمهوری اسلامی خواهان تسهیل مراودات مردمی با همه کشورهاست.

وی خاطرنشان کرد: وعده خاصی در مورد ویزا نمی‌دهم ولی پیگیر خواهیم بود.

مذاکرات برای بازگشایی مرزها ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارکرد: بعد از شیوع ویروس کرونا، وزارت امور خارجه پیگیری جدی را برای بازگشایی مرزها در دستورکار قرار داد.

وی افزود: طبیعی است برخی کشورها برای احتیاط اقدام به کاهش مراودات و بستن مرزها کنند ولی مرزهای مختلف از جمله مرز جمهوری آذربایجان برای ترانزیت کالاها و صادرات و واردات باز بوده و ترکیه نیز چندباری اقدام به بازگشایی و بستن مرزها کرد با این حال مذاکرات برای بازگشایی مرزها ادامه دارد.

عمل نکردن اروپا به تعهداتش در برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اروپایی‌ها بخاطر فشار آمریکا به تعهداتشان عمل نکردند تا برجام به شرایط فعلی برسد با این حال تعهدات ما پا برجاست.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی به دیپلماسی فرصت داده و تصمیم در خصوص برجام به آینده واگذار می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز