کسب و کار پررونق جگرفروش های سیار کرج در روزهای تلخ کرونایی

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۱۰:۳۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۱۸۱۵
کسب و کار پررونق جگرفروش های سیار کرج در روزهای تلخ کرونایی
این روزها همه جا صحبت از رعایت پروتکل ها و عمل به دستورات بهداشتی برای مقابله با کرونا است،تا آنجا هم که دولتمردان اختیار داشته اند برخی اماکن را بسته اند و برخی فعالیت ها را تعلیق کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، اما در کنار همه توصیه ها و وضع محدودیت ها نیاز به نظارت بر امور و پایش نقاط مختلف شهر برای پیشگیری و برخورد با برخی افراد متخلف امری ضروری است که به نظر می رسد در این بخش ابزارهای کافی در اختیار نیست و یا به عبارت بهتر عزم واراده لازم برای برخورد با این دست تخلفات کمتر وجود دارد.

برای آگاهی از این نقیصه و نارسایی بد نیست یکی از اتفاقات مخاطره آمیزی که هر شب در گوشه گوشه این شهر تکرار می شود را با هم مرور کنیم تا متوجه برخی کوتاهی ها بشویم.

ساعت از 10 شب که می گذرد کم کم سر وکله وانت هایی که بار صندلی ومنقل دارند در جای جای شهر پیدا می شود.

گویی فروشگاه های زنجیره ای سیاری هستند که با یک فراخوان و در ساعت مشخص در نقاط مختلف شهر پخش می شوند و وظیفه دارند جماعتی را با بساط جگر و دوغ و دیگر مخلفات گوسفندی به فیض برسانند.

این وانت ها در جای مشخص و پاتوق همیشگی خود مستقرمی شوند، صندلی ها را می چینند و با آتش زدن ذغال ها رسما کار خود را اغاز می کنند.

البته برای رونق گرفتن بساط شان نیاز به نور هم دارند که با یک فقره سیم و بالا رفتن از تیر چراغ برق آن مشکل را هم مرتفع می کنند و حال با یک جگرکی پرنور با دودی اغوا کننده روبرو هستیم که هر خودروی عبوری و عابری را در آن ساعت شب قلقلک می دهد که ناخنکی به جگرهای در حال کباب شدن بزند و دلی از عزا درآورد.

پیش از دچار شدن مردم به ویروس منحوس کرونا بساط جگرکی های سیار با هزاران مشکل وایراد روبرو بود و بارها اقداماتی برای برخورد و جمع آوری آنها صورت گرفت.

اما در شرایط فعلی که توصیه های اکید به رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی است چرا با فعالیت و  کسب وکار پراشکال ومخاطره آمیز این دوره گردان برخوردی نمی شود.

مگر می شود که بتوان با فراغ بال یک رستوران موقت در حاشیه خیابان به راه انداخت و با حداقل بهداشت نداشته  دست خلق الله غذا داد و آنها را برای تناول تنگ هم نشاند و مسئولی نبیند و برخوردی صورت نگیرد.

دوستان دراداره بهداشت محیط که بارها و بارها با وارسی های مکرر خود از مراکز صنفی وعرضه کننده مواد غذایی تذکرات سختگیرانه به کسبه می دهند آیا این بساطهای غیر بهداشتی و تهدیدکننده سلامت مردم را نمی بینند؟

دستگاه عریض وطویل خدمات شهری شهرداری کرج آیا این تخلفات و سدمعبرهای عجیب وغریب را در این روزهای کرونایی و پرمشکل نمی بیند که چنین مشاغلی با فراغ بال می توانند خوان گسترده خود را در هر جای شهر پهن کنند و بی هیچ دغدغه ای و رعایت اصولی بهداشتی به خیال خودشان غذا دست مردم می دهند.

پشت تحرک آزادانه و بی دغدغه این صنوف چه کسانی هستند که برخورد با آنها را غیر ممکن کرده وحیات خلوتی را برای فعالیت بی حساب وکتاب آن ایجاد کرده است؟

مگر شرایط ناگوار بیمارستان ها و حجم عظیم مبتلایان را نمی بینند که اینگونه با مماشات و بی توجهی بستر ابتلای مردم به انواع واقسام مریضی ها را فراهم می کنند و سوال مهمتر اینکه ستاد کرونا استان در قبال این دست اقدامات چه وظیفه ای دارد و آیا برای این معضل اقدامی صوت داده است؟

اینکه برای مقابله با کرونا تنها تمرکزمان بر عدم فعالیت بر برخی صنوف ومشاغل باشد و با تمدید متوالی تعطیلی آنها زمینه آسیب بیشترشان را فراهم کنیم  ودر سوی مقابل چشم بر برخی تخلفات مخاطره انگیز آشکار در سطح شهر ببندیم ره به جایی نخواهد برد و بهتر است همه دستگاه ها به وظیفه ذاتی خود به درستی عمل کنند تا شاهد چنین تعارض ها و اتفاقاتی در سطح شهر نباشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز