حال و روز ناخوش چمن فوتبال ورزشگاه پلدختر

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۱:۰۵:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۲۱۹۹
حال و روز ناخوش چمن فوتبال ورزشگاه  پلدختر
جامعه ورزش چشم به راه تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای کارهای بر زمین در مجموعه ورزشی پلدختر است.

خبرگزاری برنالرستان - گروه ورزشی:  روند بازسازی مجموعه ورزشی پلدختر در حالی از پیشرفت خوبی همراه و با برداشت حجم وسیع گل و لای و آوردهای رودخانه ای و عملیات زیر سازی و زهکشی ، چمن آن اواخر پاییز سال گذشته کشت شده ، که علاوه بر آن همزمان عملیات فنس کشی و پیست دو ومیدانی نیز در دستور کار قرار گرفت .

با گذشت ۸ ماه از کشت چمن این مجموعه که با نصب سیستم آبیاری هوشمند و استفاده از تکنولوژی روز بعنوان یک زمین استاندارد در حال بهره برداری است اما به دلیل محدودیت آب و همچنین اشکالات اساسی در زیرسازی زمین چمن و برخی ایرادات دیگر  این زمین با مشکلاتی مواجه شده است و به نظر می رسد با وضع فعلی زمین چمن و کیفیت بسیار بد آن ، زمان بازگشایی این زمین در هاله ای از ابهام قرار گرفته است  .

علاوه بر این علیرغم کیفیت نازل زمین چمن در چندین نقطه ، نیمکت های محل استقرار تیم ها و کادر فنی و برگزاری مسابقات نیز در این زمین نصب شده و سکوی تماشاگران نیز با وضع بسیار بد منظری به حال خود رها شده است .

مجموعه ورزشی شهید سرمالیان هم اینک در بخش هایی همچون دیوار ورزشگاه ، محوطه مجموعه ، سکوهای تماشاگران و سرویس بهداشتی و عدم تنظیم سیستم هوشمند آبدهی با مشکلاتی مواجه است که یا مورد فراموشی قرار گرفته یا به دلیل کمبود اعتبارات و بی توجهی به اولویت بندی پروژه ها و استفاده از برخی پیمانکاران ضعیف ، کارهای انجام شده را نیز تحت شعاع قرار داده است .

چمن مجموعه ورزشی پلدختر این روزها در حالی وضعیتش مورد انتقاد اهالی فوتبال است که پیمانکار کشت این چمن همان فردی است که در معمولان نیز زمین چمن آن منطقه کشت کرده است و تردیدی وجود ندارد که زمین در زیرسازی مشکل دارد نه کاشت چمن!

چمن زیرسازی اش مشکل اساسی دارد ، هوموس یا همان مواد عالی خاک که تشکیل دهنده زمین سابق بودند پس از برداشتن گل و لای و آورده های رودخانه ای پرت داده شده و خاکی که از بیرون برای زیرسازی آورده اند جنسش با این نوع خاک زمین تناسب ندارد و لذا با توجه اینکه لایه های زیرسازی ضخامت ندارند و چمن به اصطلاح زیر ندارد  و هوا هم بیش از حد گرم است چمن رشد نمی کند و مثل یک سرطان که در تمام بدن پخش می شود به تمام زمین سرایت کرده و فقط منحصر به نقطه خاصی نیست .

زمین زیرسازی اش مشکل دارد و باید برای عبور از وضع موجود غلطک بخورد و با ترکیب کود و بذر در جاهای آسیب دیده و نصب رل در یک بازده زمانی یک ماهه با آبدهی منظم بازسازی مجدد شود.

در باب اعتراض و انتقادات اهالی فوتبال نیز گرچه این نگرانی ها به حق است اما مطالبه گری باید منطقی و اصولی باشد .

چمن ما بعد از بازسازی و افتتاح با مشکلات دیگری مواجه خواهد شد به طوری که حتی فعالیت های تیم ها هم با توجه به نبود فضا برای تمرین در آینده چالش ایجاد می کند لذا نصب چمن مصنوعی در پشت دروازه ها با توجه به آماده بودن بتن می تواند مشکل محدودیت فضا برای فعالیت تیم ها و تمرینات را رفع کند و لذا باید مطالبه اهالی فوتبال از وزارت ورزش در کنار تسریع در بازسازی زمین چمن  ، بهسازی سکوها و نصب ۱۰۰۰ صندلی و بتن ریزی جلوی سکوها و نصب نیمکت های شیک ذخیره و کادر فنی و ساخت مجتمع چند منظوره خوابگاهی برای استفاده همزمان دفاتر هیات ها و خوابگاه و ... و ساماندهی محوطه مجموعه ورزشی باید باشد ، مراقب باشیم راه را درست و اصولی برویم .

یاداشت: عباس دارایی

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز