مدیر کل پزشکی فانونی گلستان:

زمان فوت با زمان مفقودی مطابقت دارد/ تعیین علت تامه مرگ «سها رضا نژاد» مقدور نیست

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۱۱:۳۲:۲۵
کد خبر: ۱۰۴۳۳۴۲
زمان فوت با زمان مفقودی مطابقت دارد/ تعیین علت تامه مرگ  «سها رضا نژاد» مقدور نیست
مدیر کل پزشکی فانونی گلستان گفت: بعلت فساد نعشی و از بین رفتن قسمتهای زیادی از جسد تعیین "علت تامه مرگ" مقدور نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حسین زارعی مدیرکل پزشکی قانونی گلستان از شناسایی جسد مجهول‌الهویه که در ارتفاعات شهرستان کردکوی مفقود شده بود، خبرداد و گفت: پس از پیدا شدن باقیمانده یک جسد و تحویل آن به پزشکی قانونی گروه تخصصی همکاران آن را مورد بررسی قرار دادند که پس از آزمایشات دقیق وکارشناسی، تعلق آن به «سها رضانژاد» محرز شد.

وی با بیان اینکه گذشت حدود یک ماه از زمان مرگ باعث فساد نعشی و شناسایی نشدن چهره و امکان نداشتن معاینه ظاهری شده بود، گفت: ناگزیر اقدامات کارشناسی و کالبدشناسی انجام گرفت تا اصالت جسد روشن شود.

به گفته وی آزمایشات مربوطه پس از بررسی نمونه خون پدر و مادر و سایر جزییات کالبدی در آزمایشگاه تخصصی پزشکی قانونی استان تهران دلالت بر تعلق جنازه به سها رضانژاد دارد و جسد پس از انجام تشریفات اداری تحویل خانواده متوفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع قتل منتفی است؛ تلویحا به مرگ طبیعی این دختر کوهنورد اشاره کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان تصریح کرد: بعلت فساد نعشی و از بین رفتن قسمتهای زیادی از جسد تعیین "علت تامه مرگ" مقدور نیست ولی در حد امکان معاینه برای پزشک متخصص آثاری از بزه مشاهده نشد.

زارعی افزود: علت ظاهری مرگ با در نظر گرفتن جمیع جوانب می تواند صدمات متعدد بدنبال اصابت جسم سخت مثلا با سقوط از ارتفاع مطابقت داشته باشد.

وی در خصوص زمان دقیق مرگ هم گفت: زمان فوت با زمان مفقودی متوفی که حدود یک ماه است؛ مطابقت دارد.

سهای ۲۷ ساله ۲۰ تیرماه امسال همراه با یک گروه کوهنوردی غیربومی و علیرغم ممنوعیت سفر ناشی از کرونا به ارتفاعات جهان نما در شهرستان کردکوی رفت اما نیمه های شب در مسیری بی‌بازگشت و نامعلوم قدم گذاشت و به طور مرموزی ناپدید شد.

از صبح روز بعد جستجو برای یافتن نشانه هایی از این دختر کوهنورد آغاز شد و با وجود بسیج همگانی نیروهای امدادی و تخصصی، کاوش بی‌سرانجام ماند تا جایی که مسوولان امدادی و فرماندار کردکوی به طور تلویحی از پیدا کردن نشانه‌های او ناامید شده و پایان عملیات جستجو را اعلام کردند.

در شرایطی که به دلیل کشف نشدن رد دختر کوهنورد در جنگل‌های کردکوی، فرضیه‌های دیگری مانند ربودن سها آرام آرام بر سر زبان ها می‌افتاد، ۱۷ مرداد ماه قرقبانان اداره منابع طبیعی کردکوی یک جنازه با نشانه‌های ظاهری سها رضانژاد را پیدا کردند که جهت معاینه و احرازهویت تحویل پزشکی قانونی شد.

منطقه جهان‌نمای استان گلستان در ارتفاعات جنوبی گرگان و کردکوی بدلیل بکر بودن جنگل‌های آن جذابیت زیادی برای گردشگران و کوهنوردان دارد.

 

نظر شما