نمانیده ولی فقیه در لرستان :

گفتار همراه با حق همواره مورد سفارش حضرت علی(ع) بوده است

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۱۳:۴۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۴۴۷۶۷
گفتار همراه با حق همواره مورد سفارش حضرت علی(ع) بوده است
حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی گفت: از مجموعه آموزه‌های حضرت علی(ع) این چنین به دست می‌آید که اخلاق در 6 امر در هم‌تنیده شده است .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ حجت‌الاسلام شاهرخی روز یکشنبه  در همایش سیره علوی لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: اگرچه انتظارها برای برگزاری باشکوه این همایش بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از انجام این کار خودداری شد.

اوافزود: در 10 دوره گذشته این همایش، جلسات خوبی برگزار شده بود، همچنان که اثرات خوبی از این همایش‌ها در استان باقی مانده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به مولفه‌های اخلاق علوی، تصریح کرد: از مجموعه آموزه‌های حضرت علی(ع) این چنین به دست می‌آید که اخلاق در 6 امر در هم‌تنیده شده و با تجمیع در هر جامعه‌ای سعادت آن را موجب می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی خاطر نشان کرد:  بینش، ارزش، گرایش، روش، کُنِش و گویش‌ها 6 مولفه اخلاق‌مداری است که موجب اصلاح بنیادی در هر جامعه‌ای می‌شوند.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: در بعد بینش، انسان همانطور که می‌فهمد همانطور هم زندگی می‌کند همچنین در بعد ارزش، انسان باید احترام و کرامت خود را توجه داشته باشد اگر انسان حرمت خود را حفظ کند عامل زشتی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی تاکید کرد:  در بعد گرایش، تمایلات در اکتساب رفتار فرد دخالت دارد همچنین در بعد روش، برای رسیدن به هدف روش های متفاوتی است.

او عنوان کرد: در بعد کنش، رفتار فرد در جامعه نقش اساسی دارد و در بعد گویش نوع کلام نمودی از رفتار هر فرد است .

حجت الاسلام شاهرخی  گویش را نمود اخلاق انسانی دانست و گفت: گفتار همراه با حق همواره مورد سفارش حضرت علی(ع) بوده، همچنان‌که ایشان تنها موردی که تعصب را جایز دانسته‌اند، در مورد اخلاق و پسندیده کردن آن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز