توسعه حمل و نقل ریلی با ترکیه اولویت دولت

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۴:۲۹:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۶۹۴۷
توسعه حمل و نقل ریلی با ترکیه اولویت دولت
وزیر راه و شهرسازی در سفر به آذربایجان غربی، توسعه حمل و نقل ریلی با ترکیه را از اولویت‌های دولت خواند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمد اسلامی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح سالن مسافری پایانه مرزی سرو توسعه حمل و نقل ریلی با ترکیه را از اولویت‌های دولت خواند و با اشاره به اینکه مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل‌‌‌توجهی داشته که دستاورد جدید و مهمی است، گفت: موضوع توسعه حمل و نقل ریلی با ترکیه در سطح روسای‌جمهور دو کشور مورد مذاکره قرار گرفته و در دست بررسی است؛ اتصال ریلی با ترکیه نیز از اولویت‌های کاری است که آن را پیگیری می‌کنیم.

او همچنین از تکمیل مسیر ارومیه-سِرو و چهاربانده شدن کامل آن تا پایان مهرماه سال جاری خبر داد.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کرونا نباید کسب و کار را مختل کند، خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان مسوول حمل و نقل در ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعهد دارد در تمامی پایانه‌ها، بنادر، ترمینال ها، فردوگاه ها و مراقبت و مدیریت انسانی تمامی پروتکل ها را رعایت کند؛ هم‌اکنون نیز به‌طور مرتب، عملیات ضدعفونی و کنترل پایانه‌ها و مرزها انجام می‌شود.

او بیان کرد: تبادل تجاری با محوریت مرزهای آذربایجان‌غربی، می‌تواند نقش بزرگ و موثری را در اقتصاد کشور ایفا کند. ایران سه مرز رسمی با ترکیه دارد که همه آنها شامل بازرگان ماکو، سرو ارومیه و رازی خوی در آذربایجان غربی قرار دارد؛ سرو نیز پس از شیوع بیماری کرونا به طور کامل بسته شد، ولی تردد محدود ریلی از مرز رازی در این مدت بین ۲ کشور ایران و ترکیه انجام گرفته است و هم اکنون نیز روزانه  ١٠٠ واگن تجاری از طریق مسیر ریلی بین ایران و ترکیه مبادله می‌شود.

 سالن مسافری پایانه مرزی «سرو» با زیربنای چهار هزار و ۱۶۰ مترمربع در دو طبقه  و با اعتبار ۳۵میلیارد تومان ساخته شده است. سِرو در ۴۵ کیلومتری ارومیه، قرار دارد و با استان «حکاری» در جنوب‌شرقی ترکیه، هم‌مرز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز