وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محورهای مواصلاتی مهاباد؛

قول وزیر راه بر آسفالت ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال در آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۶:۲۹:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۶۹۹۷
قول وزیر راه بر آسفالت ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال در آذربایجان‌غربی
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهتمام این وزارتخانه برای ارتقای بهره مندی آذربایجان غربی از شاخص راه آسفالته روستایی گفت: تا پایان سال ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می شود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمد اسلامی در جریان سفر به استان و بازدید از محورهای مواصلاتی، تکمیل راههای دسترسی به پایانه های مرزی را از اولویتهای این وزارتخانه دانست و افزود: راه اتصالی ارومیه به پایانه مرزی سرو بخشی امروز افتتاح و بخش باقیمانده نیز تا پایان مهر تمام و این مسیر بزرگراهی تکمیل می شود.

وی مهاباد را بخش کانونی جنوب استان دانست و عنوان کرد: موقعیت مهم این شهرستان در کریدور غرب و دسترسی به نقاط مختلف می طلبد تا محورهای مواصلاتی آن ارتقا یابد.

اسلامی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: ۲۷هزار مسکن درطرح اقدام ملی پیش بینی شده که زمین نیمی از این تعداد تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بسیاری از شهرها به جهت کوهستانی بودن مشکل تامین زمین وجود دارد لذا قصد داریم با الحاق اراضی به محدوده شهر و یا قالب شهرک از این طریق مشکلات را حل کنیم.

اسلامی مشکلات تاریخی برخی زمین ها در شهرهای مختلف از جمله ارومیه را نیز مورد اشاره قرار  داد و افزود: با تشکیل کمیته ای نسبت به شناسایی راهکارهای قانونی جهت این مشکل تاریخی را پیگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: درحوزه ریلی نیز نیاز داریم یکسری اقدامات کاملتری را انجام بدهیم. تا بتوانیم جذابیت ریلی از مسافری به باری را ایجاد کنیم.

 اسلامی گفت:امیدواریم تا پایان دولت آنچه را هدفگذاری کردیم در استان تکمیل کنیم.

وی اتمام پروژه های نیمه تمام و بخشی از کریدور را از جمله سیاستهای اصلی وزارتخانه دانست.

نظر شما