تولید۲۲درصد محصولات بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی در شهرستان ارومیه

۱۳۹۹/۰۶/۰۱ - ۱۸:۲۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۷۸۳۰
تولید۲۲درصد محصولات بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی در شهرستان ارومیه
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تولید۲۲ درصد محصولات بخش کشاورزی استان در شهرستان ارومیه خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رسول جلیلی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان ارومیه که با حضور وحید جلال زاده نماینده مردم شریف ارومیه درمجلس شورای اسلامی در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی مردم نقش بسزایی دارد، اظهار کرد : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  با تلاش کشاورزان و کارکنان جهاد کشاورزی ، تولیدات  بخش کشاورزی در استان حدود ۴ برایر نسبت به زمان انقلاب افزایش داشته است.

 

جلیلی افزود: به منظور ارتقای بهره وری در این بخش ، تمام تلاش ما بر این است که یافته های علمی به کشاورزان انتقال یابد تا با حفظ منابع پایدارو محیط زیست، حداکثر بهره وری از منابع آب و خاک استان در جهت توسعه کشاورزی پایدار انجام گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت مکانیزه و علمی نمودن بخش کشاورزی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر محصولات کشاورزی تولیدی فساد پذیر بوده و قابلیت نگهداری در بازه زمانی کمی را دارند و به دلیل ظرفیت محدود سردخانه ها و صنایع تبدیلی و فرآوری کننده، شاهد افت قیمت این محصولات در زمان عرضه به بازار فروش محصولات هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  تاکید کرد: در سال گذشته ۷۵۰ هزار تن سیب درختی از کشور به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا صادر شده که ۵۰۴ هزار تن از این میزان محصول صادراتی از سطح استان صادر شده بود و امیدواریم در سال جاری شاهد رونق صادرات محصولات کشاورزی مخصوصا سیب درختی و انگور در استان باشیم .

جلیلی گفت: تسهیل بازاررسانی و صادرات محصولات کشاورزی، با تقویت تشکل های صادراتی و بروزرسانی روش های سورت و بسته بندی امکان پذیر است و این موضوع از مهمترین اولویت های سازمان جهادکشاورزی استان است .

وی اضافه کرد: در نیمه اول امسال با صادرات محصولاتی از قبیل گیلاس، زردآلو، آلبالو به کشورهای همسایه توانستیم از افت شدید قیمت ها در زمان  پیک عرضه محصول جلو گیری نماییم و درامد خوبی از این طریق عاید کشاورزان شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: حلقه حمل و نقل، به عنوان مهمترین حلقه زنجیره تولید به شمار می‌رود که مشکلات فراوانی در حوزه حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود دارد که متاسفانه زنجیره‌ای که محصولات آن را کامیون‌های یخچال دار حمل می کنند، در استان بسیار کم است در حالی که ضرورت دارد تا استان به ناوگان حمل سرد مخصوصا حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی تجهیز شود.

جلیلی افزود: آذربایجان غربی بالاترین ظرفیت سردخانه ای در کشور را داراست. بیشترین تعداد سردخانه های استان آمونیاکی هستند که برای نگهداری محصولات هسته دار مناسب نیست و از سرمایه گذاران و سردخانه داران در این زمینه در خواست داریم برای تجهیز و بروز رسانی سردخانه های استان به کنترل اتمسفریک اقدام نمایند تا ازفاسد شدن و هدر رفتن محصولات کشاورزی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: افزایش درآمد کشاورزان و ارتقای بهره وری منابع و عوامل تولید با بهره گیری از تکنولوژی های نوین، حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع پایه، منابع طبیعی و بسترهای تولیدی در چار چوب توسعه پایدار و مشارکت در احیای دریاچه ارومیه مطابق اهداف و برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه از مهمترین اهداف بخش کشاورزی استان است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز