همکاری شهرداری و سپاه سنندج در پروژه های عمرانی و رفاهی مناطق حاشیه ای و نواحی منفصل

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۱:۰۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۸۱۰۴
همکاری شهرداری و سپاه سنندج در پروژه های عمرانی و رفاهی مناطق حاشیه ای و نواحی منفصل
شهردار سنندج گفت: با هدف ارائه خدمات مطلوب به مناطق حاشیه ای بویژه نواحی منفصل شهری با برنامه ریزی صورت گرفته چندین پروژه عمرانی و رفاهی با مشارکت سپاه و این شهرداری اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، جلسه مشترک فرماندهی سپاه سنندج و مدیران شهرداری در دفتر شهردار برگزار شد.

شهردار سنندج ضمن تبریک  فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: خوشبختانه در طی دو سال اخیر با انجام فعالیت های عمرانی، خدماتی و رفاهی شاهد رضایت نسبی شهروندان از مجموعه شهرداری بوده ایم.

مهندس حشمت اله صیدی عنوان کرد: برقراری عدالت نسبی، برخورداری از خدمات رفاهی و زیرساخت های عمرانی در سطح شهر و ارائه خدمات ویژه به مناطق حاشیه ای؛ همواره در اولویت فعالیت های این شهرداری بوده و هست.

وی گفت: در این دو سال پروژه های خوبی در نواحی منفصل شهری صورت گرفته است و امسال که در سال پایانی خدمت رسانی به شهروندان سنندجی هستیم باید به نواحی منفصل شهری و مناطق حاشیه ای به دلیل مشکلات فراوان این مناطق توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در ناحیه منفصل شهری نایسر و جمعیت زیاد آن؛ این ناحیه یکی از اصلی ترین مناطق در حاشیه شهر سنندج است که طی سال گذشته با همکاری دستگاههای اجرایی اقدامات مناسبی به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و کوتاه کردن دست دلالان که با جان و مال مردم بازی می کنند صورت گرفته است.

صیدی اضافه کرد: رفع مشکلات در نواحی منفصل و شهرکها و مناطق حاشیه ای کم برخوردار نیازمند همکاری تمام دستگاهها است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج در ادامه جلسه با اشاره به اینکه جمعیت حاشیه شهر سنندج بیشتر از جمعیت داخل شهر است؛ گفت: همین امر خود موجب بروز مشکلات فراوانی در این نواحی شده است.

سرهنگ حسن عسگری عنوان کرد: در حال حاضر در 11 محله طرح کرامت اجرا شده است که تعدادی از آنها در سطح نواحی بوده است و این مهم در راستای کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی چون اعتیاد، جمع آوری فروشندگان مواد مخدر و طلاق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد طرح کرامت در سطح محلات بیشتر فرهنگی بوده است که در کنار آن انجام پروژه های عمرانی و تفریحی مانند احداث پارک های درون محلی، فضاهای سبز و فضاهای فرهنگی نیز می تواند در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی اقدام موثر و کارآمدی باشد.

عسگری تصریح کرد: بودجه هایی برای مناطق حاشیه ای به ویژه نایسر، ننله، تقتقان، کانی کوزله، گریزه و ننله در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه برخی از مدیران  مناطق و نواحی و روسای سازمانهای تابعه شهرداری به بیان برخی از مشکلات سطح شهر پرداختند.

در پایان این جلسه مقرر شده است که چندین طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی با مشارکت سپاه و شهرداری سنندج در مناطق حاشیه ای و نواحی منفصل شهری سنندج اجرا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز