قدردانی پرستاران مشهدی از تلاش‌های پزشکان

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۱:۲۸:۰۲
کد خبر: ۱۰۴۸۱۶۴
قدردانی پرستاران مشهدی از تلاش‌های پزشکان
جمعی از اعضاء سازمان نظام پرستاری مشهد به مناسبت روز پزشک، طی مراسمی از تلاش‌ها و زحمات مدافعان سلامت به ویژه پزشکان قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، این مراسم با حضور مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی، رئیس سازمان نظام پزشکی  و رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد  برگزار شد. در این مراسم با نواختن مارش و سرود ملی کشور  به جایگاه این شهدای والا مقام ادای احترام شد.

 رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، در این مراسم یادبود، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران دو بال اصلی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور هستند. وی گفت: مبارزه با کرونا از سطح مطب‌ها تا درمانگاه‌ها آغاز شده و تا مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها ادامه می‌یابد و تمامی پزشکان عمومی و متخصص درگیر هستند. وی مجموع مبتلایان جامعه پزشکی در مشهد را بیش از ۳۰۰ نفر  اعلام کرد و گفت:  ۱۶ نفر از عزیزان کادر بهداشت و درمان در جبهه مبارزه با کرونا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و جزو شهدای مدافع سلامت هستند که نام و یادشان را گرامی می‌داریم.

دکتر علی بیرجندی‌نژاد، تاکید کرد: ملت ایران همواره قدرشناس خادمان خود در حوزه سلامت هستند و بحران کرونا بهانه‌ای برای به تصویرکشیدن گوشه‌ای کوچک از خدمات بزرگ این سفیدپوشان زحمتکش در مطب‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها، مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها بود.

همچنین محسن گچ‌پزان، رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد در این مراسم، گفت: در روز پزشک وظیفه خود دانستیم که قدردان خادمان حوزه سلامت و فداکاران سفیدپوش حاضر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا باشیم.

وی بیان کرد: پرستاران در کنار پزشکان سهم ویژه‌ای در حوزه سلامت دارند، زیرا به صورت مداوم در کنار بیماران هستند و در مسیر التیام دردهای آنان تلاش می‌کنند و این نقش کلیدی و اثربخش برهیچکس پوشیده نیست.

در ادامه این مراسم حمیدرضا صالح‌مقدم، مدیرامور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روز پزشک نام و یاد شهدای مدافع سلامت را گرامی داشته و برای کادر درمان مبتلا و کلیه بیماران کرونایی آرزوی بهبودی و سلامتی داریم.

وی افزود: پرستاران یکی از قوی‌ترین بازوان کادر درمان بیمارستان‌ها هستند، زحمتکشان سفیدپوشی که شبانه‌روز و بی‌وقفه بر بالین بیماران هستند. امیدوارم با توجه به نیاز جدی کادر درمان به نیروهای تازه نفس شرایط این مهم از سوی مسئولین مربوطه هر چه سریع‌تر فراهم شود.

 

نظر شما