معاون سیاسی استاندار اردبیل:

وضعیت کرونای اردبیل همچنان قرمز است

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۴:۳۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۸۲۵۰
وضعیت کرونای اردبیل همچنان قرمز است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: علیرغم شیب نزولی کرونا در استان و سایر شهرهای کشور، اردبیل همچنان در وضعیت قرمز کرنا قرار دارد.

به گزارش برنا، بهروز ندایی در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و تبریک روز پزشک اظهار کرد: گر چه نسبت به ایام پیک، میزان بستری ها و فوتی ها در بیمارستان های استان کاهش یافته اما همچنان سلامتی مردم از اهمیت زیادی بر خوردار است و نباید از حساسیت موجود کاسته شود.

وی با بیان اینکه در برگزاری مراسم عزاداری وضعیت قرمز و سفید فرقی ندارد گفت: بنا به ابلاغ ستاد ملی کرونا، پروتکل بهداشتی برای کل کشور لازم الاجراست و نباید کاری بکنیم که زحمات تیم سلامت اعم از کادر پرستاری و پزشکی هدر رود البته هیچکس مخالف برگزاری مراسم عزاداری نیست.

ندایی با تاکید بر اینکه تمام مراسم عزاداری در بیرون از مسجد و محل مسقف برگزار می شود افزود: کاهش میزان بستری ها و فوتی ها نسبت به هفته های گذشته نشان از رعایت و توجه مردم نسبت به پروتکل های بهداشتی در نقاط مختلف استان است و باید ادامه داشته باشد.

او ادامه داد: در ۲۴ساعت گذشته ۳ نفر فوتی در اردبیل اتفاق افتاده و در حال حاضر ۲۸۰ مورد تخت از سوی مبتلایان به بیماری کرونا اشغال شده است .

معاون سیاسی استاندار اردبیل فرهنگ استفاده از ماسک و ضدعفونی در خانواده ها و عزاداری ها را ضروری دانست و گفت:خوشبختانه مردم فهیم استان به اهمیت و حساسیت موضوع پی برده اند و اکثر مردم در نقاط مختلف استفاده از ماسک را الگوی پیشگیری از ویروس کرنا می دانند.

وی ادامه داد: صنعت، معدن و تجارت نیز اقلام مورد نیاز هیئت ها و عزداران را تامین و با نرخ مصوب در اختیار مردم قرار می دهد.

این مسوول ضمن تقدیر از زحمت های عوامل شهرداری، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی گفت: کارهای میدانی اطلاع رسانی خوبی بین مردم انجام شده و نباید اتفاقی بیافتد که بعد از اتفاق دنبال مقصر بگردیم.

ندایی افزود: باید قبل از وقوع هر اتفاق ناگوار پیشگیری انجام شود و نباید تبیض بین مساجد و هییت امنا بر خلاف مروتکل بهداشتی اتفاق بیافتد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل تصریح کرد: همکاری عزاداران خوب بوده و بیشتر آنها پایبند به اصول بوده و به پروتکل بهداشتی ابلاغ شده اعتماد دارند.

وی گفت: در شهرستان ها هم باید مشابه این جلسات را فرمانداری ها برگزار کنند که توجیه هییت امنا و ریش سفیدان می تواند از میزان بسیاری از مشکلات بکاهد.

ندایی با اشاره به اینکه نقش و وظایف همه دستگاه های اجرایی و ارگان ها مشخص و ابلاغ شده است اظهار کرد: دستگاه های اجرایی با همکاری مردم کمک حال کادر درمان شده اند و باید در آینده نیز این همکاری ها ادامه داشته باشد .

معاون سیاسی استاندار اردبیل با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری ازمون ساسری کنکور افزود:فاصله گذاری در آزمون کنکور با همکاری دانشگاه های استان و آموزش و پرورش انجام شد و نسبت به سنوات گذشته ۲.۵ برابر از فضای بیشتر در این آزمون استفاده شد.

در این جلسه هر یک از اعضای حاضر پیشنهاد و راهکار خود را ارایه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز