معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش وجوانان :

تدوین لایحه نظام جامع باشگاه داری در دولت / تصویب لایحه شرح وظایف ورزش بعد از ۵۱ سال / افزایش ۶۱ هزاری مکان های ورزشی کشور در دولت تدبیر وامید

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۴:۳۸:۴۴
کد خبر: ۱۰۵۰۰۷۱
تدوین لایحه نظام جامع باشگاه داری در دولت  / تصویب  لایحه شرح وظایف ورزش بعد از ۵۱ سال  /  افزایش  ۶۱ هزاری مکان های ورزشی  کشور  در دولت تدبیر وامید
جمشید تقی زاده گفت: تعداد مکان های ورزشی در دولت تدبیر وامید به 61 هزار مکان رسیده که یک دست آورد بزرگ در ورزش کشورمحسوب می شود .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ تقی زاده روز چهارشنبه در آیین افتتاح چمن مصنوعی فوتبال شهرستان سلسله ، اظهار کرد: در هفته دولت امسال  175 پروژه ورزشی بزرگ وکوچک در ابعاد این زمین چمن مصنوعی فوتبال در جای جای ایران اسلامی افتتاح می شود و همکاران بنده در استانهای مختلف در حال افتتاح این پروژه ها هستند .

اوبا اشاره به نقش موثردولت تدبیر وامید در توسعه اماکن ورزشی کشور ،  افزود: سال 92  مجموع مکانهای ورزشی دولتی ،خصوصی ،سازمانهای مختلف ، وزارت آموزش وپرورش ، مکانهای ورزشی کارگری وکارمندی فقط در حدود 22 هزار و500 مکان ورزشی در کشور بود  ولی در حال حاضر با  توجه به دست آورد دولت  این مکان های ورزشی به 61 هزار مکان رسیده که یک دست آورد بزرگ  در ورزش کشورمحسوب می شود .

تقی زاده این دست آورد های دولت را نتیجه تلاش های تیمی همه همکاران در استان های کشور دانست و با تقدیر از نمایندگان گذشته وفعلی مجلس،  تصریح کرد: مصوبات بسیار خوبی مانندماده  27 درصد در مجلس  گذرانده شد و همچنین با همکاری مجلس موضوع مالیات بر ارزش افزوده  که براساس آن  مکان های ورزشی معاف شدند.

 معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش وجوانان  با اشاره به شکل گیری  ورود   بخش خصوصی در بخش های مختلف ورزشی ، گفت: نگاه ورزش به سمت وسوی خصوصی سازی است تا عمدتا مردم در کنار ورزش قرار گرفته وسرمایه گذاری های خوبی در حوزه ورزش  صورت بگیرد ودر این زمینه  تسهیلات وپژه ومنظم نیز در کنار بخش خصوصی  تعریف شده است .

 تقی زاده اضافه کرد:  در راستای این نگاه ویژه  وزرات ورزش و شخص جناب دکتر سلطانی فر واگذاری دو شرکت بزرگ فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال را داریم  که تلاش ویژه ایی در این خصوص صورت گرفته به طوریکه طی  یازده ماهه گذشته بیش از 50 جلسه برگزارشد؛ خصوصی سازی ها آمدند شفاف سازی مالی وحقوقی صورت گرفته وبرای  امکانات و بخش های دیگر ورزشی که فاقد سند بودند  نیز سندسازی انجام گرفت و  دو مجموعه ورزشی به پرسپولیس و دومجموعه هم به استقلال ارائه شده است تا در دو ماه بتوانیم آنها را در بورس ارائه دهیم .

او تاکید کرد:   مهمترین کار این است تا باشگاه های بزرگ توسط خود  مردم وشرکت هایی که وارد بازار بورس می شوند اداره شوند و امیدواریم این تلاش های بی وقفه به ثمر بنشیند .

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش وجوانان گفت:  لایحه نظام جامع باشگاه داری در دولت تدوین می شود و امیدوارم که این لایحه مهم بتواند در نظام باشگاه داری ما یک تحول شگرف را ایجاد کند.

تقی زاده بیان کرد:  بعداز 51 سال لایحه شرح وظایف ورزش را در صحن مجلس داریم  که روی آن کلی کارشده است ؛کمیسیون تمام ایرادات را گرفته  و چند بارنیز  به شورای نگهبان رفته وبرگشته وطی دویا سه جلسه آینده در دستور مجلس قرار خواهدگرفت که با تصویب این موضوع بعد از 51 سال ورزش بتواند شرح وظایف خوبی را به خود بگیرد وبتوانیم از آن بهره مند شویم .

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش وجوانان  یادآورشد: برای اولین باردر  فراکسیون ورزش مجلس بالای 80 نفر جمع شدند که این موضوع نشان  می دهد که  نشاط در بخش نمایندگان در امور ورزش و جوانان بیشتر از حوزه های دیگر است  که یک فرصت برای وزارت ورزش  وجوانان نیز محسوب می شود .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز