فرماندار اردکان:

۱۸ هزار کارگر غیریزدی در اردکان فعالیت دارند

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۲۰:۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۰۲۵۰
۱۸ هزار کارگر غیریزدی در اردکان فعالیت دارند
فرماندار اردکان با اشاره به اینکه تولید و اشتغال به عنوان محور توسعه ، مورد تاکید دولت است، گفت: علاوه بر جذب نیروهای بومی هم اکنون ۱۸ هزار نفر از کارگران سایر استان‌ها در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان فعالیت دارند.

بهروز شهابی‌زاد روز چهارشنبه به مناسبت هفته دولت( دوم تا هشتم شهریورماه) در گفت و گو با خبرنگاران مرکز استان یزد  افزود: تمامی تلاش مسوولان با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران در ایجاد زمینه تولید و اشتغال است و در دولت تدبیر و امید اقدام‌های مناسبی در این عرصه تاکنون انجام شده  است .

وی به پایین بودن آمار بیکاران در اردکان به خاطر ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در سال‌های اخیر اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اکنون شرایط در این بخش به گونه‌ای است که دیگر ظرفیت پذیرش واحدهای جدید وجود ندارد.

فرماندار اردکان اظهار کرد: کم‌آبی و چالش محیط زیست مشکل اصلی منطقه است که برای حل آنها تلاش‌های مناسبی صورت گرفته و این تعامل برای تحقق اهداف مورد نظر و غلبه بر مشکلات وجود دارد.

به گفته شهابی‌زاده در هفته دولت ۶۹ طرح تولیدی و صنعتی با صرف یک هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح شد که بخش عمده آن توسط بخش خصوصی با همکاری دولت به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر کارهای خوبی که در تولید و اشتغال صورت گرفته وضعیت شهرستان به نحوی است که خیلی از واحدهای منطقه به نیروی انسانی نیاز دارد و متقاضی نیست  هرچند افزادی  با مدرک بالای علمی بیکاردر شهرستان  وجود دارد .

 ۲۳۰ واحد صنعتی استانی، ملی و فراملی در اردکان فعالیت دارد و این شهرستان از قطب های مهم صنعت به خصوص فولاد کشور است و مرکز این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

در هفته دولت از  ۵۲۴ پروژه مختلف  استان یزد بهره برداری می شود که در مجموع زمینه اشتغال  چهار هزار و ۷۸۸ نفر را فراهم می کند و برای راه اندازی آنها علاوه بر چهار هزار میلیارد تومان هزینه ریالی، ۸۱.۵ میلیون دلار و  یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون یوآن چین سرمایه گذاری ارزی انجام شده است.

همچنین در هفته دولت  عملیات اجرایی ۳۰ پروژه با هزینه ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان آغاز می شود.

انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ خورشیدی و شهادت ۲ یار دیرین امام (ره) و انقلاب و ۲ اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رییس جمهوری  و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام دولت نامگذاری شده که از دوم تا هشتم شهریور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز