معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه :

رابطه ایران با جمهوری اذربایجان رو به رشد است

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۳:۴۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۰۵۲۳
رابطه ایران با جمهوری اذربایجان رو به رشد است
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت:رابطه ایران با جمهوری آذربایجان به عنوان یک کشور همسایه همیشه خوب و رو به رشد بوده است.

به گزارش برنا، غلامرضا انصاری در جریان سفر به استان اردبیل و بازدید از پروژه های مرزی اظهار کرد:اردبیل در خط مقدم رابطه ایران با جمهوری آذربایجان قرار گرفته و بیشترین مرز مشترک ایران و آذربایجان در شمال استان اردبیل واقع شده است.

وی با بیان اینکه گمرک بیله سوار در توسعه تجاری ایران و آذربایجان نقش مهمی دارد گفت: با توسعه تجاری و مراودات اقتصادی می توان به ارتباط بیشتر با کشور آذربایجان کمک کرد و توسعه پروژه های مشترک در مرز مشترک می تواند برقراری سایر ارتباطات بین المللی را نیز افزایش دهد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه امورات مشترک با جمهوری آذربایجان در بخش های مختلف وجود دارد افزود: کارهای مشترک در حوزه های سرمایه گذاری و حوزه های امورات مرزی با کشور آذربایجان بسیاری وجود دارد و با مشورت استاندار اردبیل جهت تسریع و توسعه پروژه هایی که به توسعه روابط کمک کند همکاری می کنیم.

وی افزود: تمام اقدامات پایانه بار انداز ریلی در مرز مشترک ایران و آذربایجان باید بر اساس توافق طرفین باشد و کارهای اولیه و اقدامات اصولی آنچه که مربوط به ایران در منطقه پارس آباد است با هماهنگی استانداری اردبیل و همکاری سایر سازمان ها و دستگاه های ذیربط، هرچه سریعتر به پایان می رسد.

انصاری با بیان اینکه این پروژه مشترک هر چه زودتر انجام گیرد به نفع منطقه است گفت: گرچه فرایند اینگونه پروژه ها طولانی بوده و پیچیدگی های خاصی دارد اما ما تلاش می کنیم حداقل عملیات اجرایی این پروژه در سال ۹۹ آغاز شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ظرفیت های استان اردبیل در حوزه کشاورزی و دامداری بسیار گسترده است و پارس آباد مغان به عنوان قطب کشاورزی و دامداری که در منطقه مرزی قرار دارد که می توان از ظرفیت جغرافیایی منطقه برای توسعه این حوزه و بازار فروش نهایت بهره برداری را برد.

وی افزود: امیدواریم با حضور گسترده بخش خصوصی در راه اندازی و ایجاد بار انداز ریلی و شهرک صنعتی مشترک به نتیجه خوبی دست یابیم و لازمه آن مشورت و رایزنی با مقامات اذربایجان است تا محصولات خود را از طریق خط ریلی کشور همسایه به بازار آذربایجان و بازار روسیه انتقال دهیم.

وی تاکید کرد: به موازات اینکه کارهای خود را در داخل کشور سریعتر آغاز و انجام دهیم باید با مشورت و تبادل نظر مقامات آن کشور نیز اقدامات خود را تسریع و تسهیل کنیم.

غلامرضا انصاری با اشاره به اینکه همیشه ارتباط ما با جمهوری آذربایجان رو به رشد بوده، گفت: در زمان شیوع کرونا تجارت کشورها با مشکلات رو به رو بوده است ولی تجارت کشور ما با کشور آذربایجان انجام شده و ارتباط ما رو به رشد و در حال توسعه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز