رییس اداره کتابخانه های عمومی:

کرونا فعالیت کتابداران اردکان در فضای مجازی را افزایش داد

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۵:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۱۶۷۷
کرونا فعالیت کتابداران اردکان در فضای مجازی را افزایش داد
رییس اداره کتابخانه های عمومی اردکان گفت: با شیوع ویروس کرونا فضای مجازی، بیشتر مورد توجه کتابداران شهرستان قرار گرفت و آنها با اعضای گسترده تر، فعال شده اند و به معرفی کتاب ، برنامه های قصه گویی، آموزش کاردستی و نقاشی پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "حسین پایدار" رییس اداره کتابخانه های عمومی اردکان روز دوشنبه در نشستی با اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یادآور شد: به همین منظور در ایام عزاداری سالار شهیدان و دهه نخست محرم هر روز یک کتاب معرفی شد و مورد استقبال خوب مخاطبان هم قرار گرفته است .
وی برپایی نمایشگاه کتاب ، معرفی کتاب در محافل عمومی و مدارس ، تشویق خانواده ها به مطالعه کتاب و کتابخوانی را در فرهنگ سازی مطالعه کتاب بسیار موثر دانست  و افزود: این شهرستان  ۱۴ باب کتابخانه دارای مجوز است که این فضاها نیاز به تجهیزات و رسیدگی بیشتری دارد.

وی ادامه داد: برپایی چنین نشست هایی به منظور آشنایی مدیران و مسوولان از کم و کاستی ها و نقاط قوت کتابخانه هاست و تجهیز و به روز کردن کتابخانه ها نیاز به کمک و همدلی مسوولان ، خیران و مردم فرهنگ دوست دارد .
رییس اداره کتابخانه های عمومی اردکان در ادامه با بیان اینکه کتابخانه مسجدالرسول(ص) دیلم در محله ای واقع شده و به دلیل معیت متراکم ،رونق خوبی هم دارد ،تصریح کرد: اعضای هیات امنای مسجد این محل نیز به کتابخانه نگاه ویژه ای دارند و در تلاش هستند که مشکلات آن را رفع کنند.
پایدار اظهار کرد: این کتابخانه با ۶ هزار نسخه کتاب،  ۳۰۰ عضو فعال دارد و به دلیل همجواری  با چند مدرسه به برخی تجهیزات و امکانات روز نیاز دارد .

وی در ادامه با بیان اینکه همچنین کتابخانه شفق اردکان با مشکلات خاصی روبروست و نیاز به ساختمان مناسب تری داریم، یادآور شد: واحدهای مسکن مهر نیز با جمعیت زیادی روبروست که بدون کتابخانه است به نظر می رسد مدارسی که در آن محل واقع هست می تواند با مجهز شدن به کتابخانه ،خیلی به مردم کمک کند.
رییس کتابخانه های عمومی اردکان اظهار کرد :‌ همچنین کتابخانه حایری از قدیمی ترین کتابخانه های استان یزد است که  در سال ۱۳۵۷ به بهره برداری رسید و سال ۱۳۹۱ هم بازسازی شده است .
پایدار اظهار کرد : این کتابخانه با اعضای بسیار فعال در محل مناسبی در شهر واقع است ولی نیاز به زیباسازی و تعمیرات اساسی دارد و به قولی این مکان چشم و چراغ شهر است که نیاز مردم محسوب می شود.
وی از مسوولان استان یزد و شهرستان اردکان درخواست کرد به این مقوله بیشتر توجه و اهمیت دهند .

پایدار با بیان اینکه اگر دغدغه اصلی مردم و مسوولان کتاب و کتابخوانی باشد، مسلما شاهد ترویج فرهنگ  مطالعه بیشتر و بهتری خواهیم بود، تصریح کرد:  اردکان هفت هزار عضو کتابخانه دارد که به نسبت جمعیت ۱۰۵ هزار نفری آن آمار بسیار پایینی است .
پایدار عمده مخاطبان کتابخانه های شهرستان را دانش آموزان و دانشجویان عنوان کرد و افزود: با افزایش این جمعیت و تبلیغ در مدارس برای عضویت ، امیدواریم این آمار رقم بیشتری را نشان دهد .
هم اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در اردکان فعال است و مرکز این شهرستان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز