تکلیف پیاده روی اربعین ۹۹ مشخص شد/ عراق هیچ زائر خارجی امسال نمی‌پذیرد

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۲۱۱۶
تکلیف پیاده روی اربعین ۹۹ مشخص شد/ عراق هیچ زائر خارجی امسال نمی‌پذیرد
ذوالفقاری معاون وزیر کشور گفت: بر اساس صحبتی که سفیر کشورمان در عراق با مسئولان این کشور داشته اعلام شده؛ امسال طرفِ عراقی زائر خارجی برای اربعین نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران طی سخنانی با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: دیروز در با آخرین تماس با سفیر ایران در عراق گفتند که مقامات عراقی گفته‌اند با توجه به شرایط بیماری کرونا در عراق، امسال زائر خارجی نمی‌پذیریم و تا این لحظه این آخرین نتیجه است.

وی در مورد نحوه برگزاری مراسم محرم نیز تصریح کرد بیشترین رعایت ضوابط بهداشتی را از ابتدای بیماری کرونا تا امروز  از سوی برنامه‌های مذهبی و دینی در کشور داشتیم؛ ازجمله ایام محرم، حتی در نماز جمعه و جماعت و زیارت اماکن متبرکه که هنوز صحن‌ها بسته است، بیشترین اهتمام و توجه از سوی مسئولین هیئت‌ها و تولیت‌های آستان‌های مقدسه در کشور و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ائمه جمعه و مداحان در کشور را شاهد بودیم و از همه این افراد تشکر می‌کنیم. مواردی هم بود که برخی افراد یا گروه‌های محدودی رعایت نکردند که تذکر داده شد و رعایت شد و به‌قدری محدود است که قابل اعلام هم نیست.

 

نظر شما