فرمانده انتظامی گلستان خبر داد:

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از ۷۱۰ کارت بانکی در گلستان

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۳:۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۲۱۶۷
دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از ۷۱۰ کارت بانکی در گلستان
فرمانده انتظامی استان از دستگیری متهم و اعتراف وی به برداشت غیرمجاز از 710 کارت بانکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سرهنگ "سعید دادگر" اظهار کرد: به دنبال شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های پلیس مشخص شد، متهم طی چندین مرحله مبالغی را از حساب شاکی برداشت و از مغازه هایی که فاقد دوربین مدار بسته هستند یا دستفروشان کنار جاده ها، شارژ و اقلام دیگر خریداری کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: سرانجام ماموران پلیس فتا موفق شدند، پس از یک سری اقدامات تخصصی و فنی به سرنخ هایی از متهم حرفه ای رسیده و طی هماهنگی با مراجع قضائی، وی را در مخفیگاهش در شهرستان "کردکوی" دستگیر کنند.

سرهنگ دادگر گفت: متهم در تحقیقات اولیه و پس از مشاهده مستندات پلیس، اعتراف کرد با تبلیغات اغوا کننده نظیر اینترنت رایگان، افـراد را به صفـحـات جعـلـی درگـاه های پـرداخـت که از قـبل طـراحـی شـده بود هـدایـت و اطـلاعات حسـاب بانکی آنان را دریافت و بـا خـریـد اقـلام غـیر قـابـل ردیـابـی، وجـوه را از حساب ها بـرداشـت کرده است.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد متهم تا کنون از 710 کارت بانکی مبلغی بیش از 2 میلیارد ریال در قالب خرید شارژ، انتقال وجه به سایر کارت ها و... به صورت غیرمجاز برداشت کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تا کنون 71 نفر از شکات شناسایی شده اند، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ دادگر در پایان به شهروندان توصیه کرد: مجرمان سایبری همواره به دنبال فرصتی برای فریب کاربران و پیاده کردن نقشه های شوم خود هستند لذا ضرورت دارد شهروندان قبل از خرید اینترنتی و یا استفاده از صفحات مجازی از جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز