خواص میوه های تابستانی / انگور

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۶۲۴
خواص میوه های تابستانی / انگور
میوه های تابستانی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن هستند . با این پنج شنبه برنا همراه باشید تا با خاصیت های انگور بیشتر آشنا شوید .

به گزارش خبرگزاری برنا؛ انواع انگور، مخصوصا انگورهای یاقوتی و قرمز، جزو میوه‌های آبدار، خوشمزه و پرطرفدار در فصل تابستان هستند. وجود یکی از قوی‌ترین انواع آنتی‌اکسیدان‌ها به نام «پلی‌فنول‌ها» در انگور، باعث شده این میوه به محصولی ضد سرطان تبدیل شود.

مصرف روزانه حدود 100-70 گرم انگور باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های مری، ریه، دهان، حلق، کولون و پروستات خواهد شد. تحقیقات جدید نشان داده‌اند انگور یاقوتی و انواع انگورهای قرمز و تیره‌رنگ، دارای ترکیبی به نام «رزوراتول» هستند که دریافت حجم مناسبی از آن باعث کاهش التهاب در بدن و حفظ سلامت سیستم قلبی- عروقی می‌شود.

به همین دلیل هم طرفداران انگور، کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند. از طرف دیگر، ویتامین C نسبتا بالای موجود در انگور یاقوتی، باعث می‌شود این میوه به یکی از دشمنان اصلی رادیکال‌های آزاد در بدن تبدیل شود و استرس اکسیداتیو را هم در بدن کاهش دهد. علاوه بر همه اینها، مصرف منظم انگور باعث کاهش سطح چربی بد خون، کاهش کلسترول خون و تنظیم فشارخون می‌شود و از این طریق هم به حفظ سلامت سیستم قلبی- عروقی ما کمک می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز