آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

زمینه حضور همه اقشار به ویژه جوانان را برای ورزش فراهم کنید

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۲:۵۹:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۲۶۹۷
زمینه حضور همه اقشار به ویژه جوانان را برای ورزش فراهم کنید
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار اعضای هیات رئیسه تیراندازی با کمان استان اردبیل گفت: زمینه حضور همه اقشار به ویژه جوانان را برای ورزش فراهم کنید.

به گزارش برنا،آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار اعضای هیات رئیسه تیراندازی با کمان استان اردبیل که ظهر امروز در دفتر وی برگزار شد، نسبت به جذب حداکثری جوانان به این ورزش تاکید و تصریح کرد: نباید صرفا قشر خاصی از این ورزش بهره مند باشد و زمینه حضور همه اقشار را فراهیم کنید تا در صورت جذب بیشتر جوانان شرایط برای بروز آسیب های اجتماعی احتمالی آنان تغییر یابد.

دکتر عاملی با بیان این که فعالیت در این ورزش از جمله آموزش و تمرین عبادت است، افزود: در روایت آمده است ” پیامبر اسلام هنگام عبور از محلی کفش های خود را درآورد و وقتی علت را پرسیدند، فرمودند: اینجا محل آموزش و تمرین تیراندازی سربازان اسلام است” بنابراین نتیجه گرفته می شود پادگان سربازان اسلام مانند مسجد است و اهمیت رشته تیراندازی با کمان نیز بالاست.
استاد حوزه و دانشگاه اردبیل در ادامه سه پاتوق را دلخواه و لازمه جوانان برشمرد و اظهار داشت: پاتوق؛ تربیتی، علمی و ورزشی بایست برای جوانان فراهم شود و نبود هرکدام در کنار دیگری بی فایده بوده، بلکه هر از گاهی در صورت نبود مقوله تربیت (فرهنگ)، جوان ممکن است سر از میدان دشمن و محیط های بزه در بیاورد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه والدین نگران تربیت و اوقات فرزندان خود هستند عنوان کرد: هیات های ورزشی می توانند مکان و محیطی امن در جامعه برای آنان باشد.
آیت الله عاملی در ادامه با بیان اینکه جدا کردن این سه مقوله ( تربیت، تفریح و علم) در وزارت ورزش خیانتی در کشور بود، تصریح کرد: وزارت ورزش از عهده این مسئولیت برنیامد، زیرا با وجود علم و تفریح و نبود مقوله تربیت، فرد اختلاسگر می شود.
 
عاملی در ادامه خطاب به هیات تیراندزی با کمان استان اردبیل تاکید کرد: در جهت بهره مندی جوانان ورزشکار جذب شده در این هیئت ورزشی، از ظرفیت مطلوب علمی بسیج استفاده شود.
امام جمعه اردبیل در پایان تصریح کرد: کار این هیئت ورزشی برکت و موفقیت را به همراه خواهد داشت.
در ادامه این دیدار بهنام کمالی رییس هیات تیراندازی با کمان استان ضمن قدردانی از حمایت های امام جمعه اردبیل از ورزش استان، ابراز امیدواری کرد: با دعای خیر و رهنمودهای آیت الله عاملی و با همکاری و معاونت اعضای هیات رئیسه تیراندازی با کمان استان انشالله شاهد موفقیت های روزافزون در این رشته ورزشی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه استان اردبیل ظرفیت های خوبی در رشته ورزشی تیروکمان دارد، افزود: تلاش میکنیم با ساماندهی کمیته های هیات استان، احیاء هیات شهرستانها و فراهم آوردن زمینه فعالیت کمانداران موجبات رشد و اعتلای ورزش تیراندازی با کمان استان را فراهم آوریم.

 

نظر شما