اهدای چهار هزار بسته ورزشی و بهداشتی به مدارس استان

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۳:۵۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۲۷۸۵
اهدای چهار هزار بسته ورزشی و بهداشتی به مدارس استان
چهار هزار بسته ورزشی و بهداشتی به مدارس خراسان رضوی اهدا شد

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، چهار هزار بسته ورزشی و بهداشتی مشتمل بر ۳۰ هزار قلم کالا طی مراسمی به مدارس استان خراسان رضوی اهدا شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: این بسته ها به ارزش ۲۵ میلیارد ریال با نام " کاروان مهر با نشاط " به مناطق ۴۷ گانه آموزش و پرورش خراسان رضوی ارسال می‌شوند.

صفدر سلطانی افزود: از این تعداد بسته اهدایی ۲ هزار بسته آن تجهیزات ورزشی شامل انوع توپ، راکت، طناب بازی، جعبه انعطاف، میز تنیس روی میز ، تشک تاتامی ، حلقه هولاهوپ ، مخروط‌ها، میله بارفیکس، تور والیبال و سایر ملزومات ورزشی مورد نیاز واحدهای آموزشی استان و نیز دو هزار بسته بهداشتی نیز شامل انواع تجهیزات، کمک‌های اولیه و لوازم بهداشتی مورد نیاز مدارس است.

وی ادامه داد: هر سال قبل از بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور با هدف افزایش شور و نشاط اجتماعی در مدارس و کمک به افزایش سطح سلامت دانش آموزان، تمامی تجهیزات و ملزومات ورزشی و بهداشتی مدارس استان نوسازی و بهسازی می‌شوند که امسال هدیه‌های اقلام بهداشتی و ورزشی نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای بازگشایی مدارس تامین تجهیزات، محتوای آموزشی و نیروی انسانی لازم است و اعزام این کاروان در حوزه تامین تجهیزات حداقلی برای واحدهای آموزشی استان انجام شد.

سلطانی افزود: امسال با وجود شیوع بیماری کرونا برای آموزش حضوری و مجازی دانش آموزان پیش بینی های لازم انجام شده‌ است که در بخش مجازی تداوم آموزش از طریق شبکه شاد مد نظر است و برنامه های لازم مطابق سر فصل های ابلاغی انجام شده و برای تداوم برنامه‌های ورزشی دانش آموزان در خانه نیز پیش بینی‌هایی انجام شده است.

وی اضافه کرد: این کمک‌ها و تجهیزات با اولویت مناطق محروم و مدارسی که دانش آموزان در آنها حضور داشته باشند اختصاص می‌یابد و بر اساس آمار های موجود حدود ۲۱ درصد دانش آموزان چاق هستند  و با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا و خانه نشینی دانش آموزان و احتمال افزایش ریزه خواری افزایش چاقی دانش آموزان نیز محتمل است و به همین دلیل امسال طرح پایش، سنجش و پیشگیری از چاقی دانش آموزان نیز در دستور کار است که بخشی از این تجهیزات ورزشی اهدایی به همین طرح مربوط می‌شود.

او ادامه داد: در اجرای این طرح پس از ثبت ابتدایی وزن و قد دانش آموزان با همکاری خانواده‌ها و مشاوره‌های کارشناسی و ارائه دستور العمل‌های لازم از طریق فضای مجازی وزن و قد دانش آموزان در طول سال همپای پیشرفت‌های تحصیلی آنان پایش می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز