هیچ دانش آموزی از تحصیل در آذربایجان غربی باز نمی ماند

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۸:۴۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۲۹۷۳
هیچ دانش آموزی از تحصیل در آذربایجان غربی باز نمی ماند
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با تدابیر اندیشیده شده در شرایط کرونایی دانش آموزی در استان از تحصیل باز نمی ماند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، ابراهیم محمدی روز چهارشنبه در حاشیه سی و چهارمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش، گفت: برای آغاز سال تحصیلی که روز شنبه 15 شهریور خواهد بود سه سناریو تعریف شده است که شامل وضعیت سفید، زرد و قرمز است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: در حالت سفید همه چیز عادیست و آموزش هم به صورت عادی اتفاق خواهد افتاد .

محمدی اظهار داشت: در شرایط زرد دانش آموزان در کلاسهایی با  تراکم کمتر و با تمهیداتی که مدرسه انجام می دهد و  بسته به فضای مدرسه و فضای کلاس به مدت 2 روز  در هفته در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حالت قرمز تمامی آموزش ها به شکل مجازی خواهد بود؛ اضافه کرد:  نحوه اموزش در مدارس را باید دانشگاه علوم پزشکی یا ستاد کرونا تصمیم گیری، اعلام و  اطلاع رسانی کند.

محمدی با اشاره به اینکه تمامی موارد بهداشتی در فضای فیزیکی مدارس پیش بینی شده ، گفت: معلمان و کادر اجرایی موظف هستند همه  پروتکل های بهداشتی را رعایت و از  ماسک استفاده کنند و آنچه که در دستورالعمل آمده باید رعایت کنند.

وی افزود: دانش آموزان اگر قرار باشد در مدرسه حضور داشته باشند باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند و با ماسک یا دستکش و آنچه که لازمه رعایت پروتکل های بهداشتی است در آموزشگاه حضور یابند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با بیان اینکه  همانطور که آموزش دانش آموزان مهم است، سلامت آنها نیز مهم است؛ ادامه داد: کاری نخواهیم کرد بخاطر آموزش سلامت آنها دچار مخاطره شود یا بخاطر سلامت آموزش دانش اموزان دچار کم کاری شود.

وی با اشاره به ازدحام و تراکم دانش آموزان در مدارس هم بیان کرد: همه مدارس برنامه ریزیهای لازم را در این زمینه انجام داده اند.

وی مجددا تاکید کرد: در حالت قرمز هیچ نوع آموزش حضوری نخواهیم داشت و همه آموزش به شکل مجازی یا از طریق تلویزیون و یا از طریق بستر شبکه آموزشی شاد خواهد بود.

محمدی افزود: در حالت زرد بسته به فضای مدرسه، سالن ها ، فضای مدرسه و کلاسها دانش آموزان شیقت بندی خواهند شد و به گروه های الف،ب و ج تقسیم خواهند شد بطوری که در مدرسه تراکم دانش آموز ایجاد نگردد.

وی با اشاره به اینترنت مصرفی دانش آموزان برای استفاده از برنامه شاد گفت: برای اینکار از طریق وزارت برنامه ریزیهایی شده است ولی تا کنون دستورالعمل آن  دریافت نشده است؛ ولی برنامه ریزی شده که دانش آموزان بتوانند از طریق اینترنت رایگان یا کم هزینه بتوانند از اینترنت استفاده کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: پیش بینی شده است برای دانش آموزانی که اینترنت یا ابزار لازم برای دسترسی به اینترنت را ندارند از طریق درس نامه یا جزوات یا به شکل حضوری یا از طریق سی دی یا فلش مواردی تهیه و ارائه شود تا  مشکل آموزش را نداشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز