فرماندار گرگان خبر داد:

تشکیل ۱۸۹ پرونده تخلف ساخت و ساز در روستای زیارت

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۳:۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۳۱۳۸
فرماندار گرگان از شناسایی 189 مورد پرونده تخلف ساخت و ساز در روستای زیارت از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمد حمیدی در جلسه ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان گرگان گفت: رسیدگی به تخلفات در روستاها با بافت گردشگری از جمله روستای زیارت یکی از دغدغه های اصلی در فرمانداری است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون با تلاش های انجام شده  189مورد پرونده تخلف در این روستا شناسایی شده که به مراجع قضایی ارسال شده است.

حمیدی با بیان اینکه  145 مورد از این تخلفات مربوط به اراضی آب منظقه ای بوده است، خاطرنشان کرد: با ارسال این پرونده ها به مراجع قضایی تاکنون حکم آزادسازی 120 مورد از اراضی صادر شده است.

فرماندار گرگان تصریح کرد: همچنین 32 مورد تخلف در محدوده های امور اراضی شناسایی که 12 مورد آن به دادگاه ارسال شده در مرحله بررسی قضایی است.

وی با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی نیز 12پرونده تخلف در روستای زیارت تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با بازرسی ها و اقداماتی که انجام می شود بتوانیم جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز در این روستا را بگیریم.

حمیدی در ادامه به همکاری بیشتر پلیس انفال که با محوریت منابع طبیعی ، شهرداری، راهداری ، جهادکشاورزی و محیط زیست تشکیل شده است تاکید کرد و گفت: پلیس انفال  باید هفته ای یک بار از ساخت و سازها بازدید کنند و گزارش تخلفات از مراجع قانونی تا حصول نتیجه پیگیری گردد.

وی اظهار کرد: پلیس انفال از ابتدای سال تاکنون 112 مورد بازدید را انجام داده که 91 مورد آن مربوط به روستای زیارت بوده است.

فرماندار گرگان در این جلسه به تخلفات شهرک پارادایز نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید گزارشی مبنی بر تعداد خانوارها و خانه های دارای پروانه ساخت و کسانی که انشعابات قانونی دارند در این منطقه تهیه شود تا بتوانیم با موارد غیرقانونی را شناسایی کنیم.

رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در منطقه شاهکوه نیز از دیگر مواردی بود فرماندار به آن اشاره کرد و خواستار رفع مشکلات در این منطقه شد.

وی افزود: اگر برای حل مشکلات ساخت و ساز در این منطقه اقدامی انجام نشود در آینده این روستا نیز همانند روستای زیارت از شکل و بافت اصلی خود خارج خواهد شد.

حمیدی از میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خواست تا با تعامل و رابطه تنگاتنگ با مردم این منطقه آنها را تشویق کنند که بازسازی ها و تعمیرات در بافت تاریخی این روستا را مطابق با استانداردهای بافت تاریخی انجام دهند.

وی تاکید کرد: منازل مسکونی در این منطقه نیازمند بازسایی و تعمیر هستند و اگر به دنبال حفظ این بافت تاریخی هستیم باید با تعامل و همکاری مردم را از سردرگمی نجات داده و همراهی های لازم را با آنها داشته باشیم.

 

نظر شما