سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در استان سمنان:

اغاز سال تحصیلی جدید در استان سمنان

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۰:۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۳۶۷۶
اغاز سال تحصیلی جدید در استان سمنان
سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در استان سمنان روز شنبه در آیینی در دبیرستان دخترانه دور اول پیامبر اعظم(ص) این شهر با نواختن زنگ توسط حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان و با حضور زهرا مظفر مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این آیین گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ با دو رکن اساسی توجه به سلامت و آموزش دانش‌آموزان آغاز شد.

محمد دستورانی افزود: شعار سال ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ «مهر شاد» است که با مهارت آموزی و ایجاد فضای شاد تلاش خواهد شد تا دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: سال تحصیلی جاری با اصل سلامت دانش آموزان آغاز خواهد شد و والدین و خانواده ها و معلمان در مباحث آموزشی و تربیتی دانش آموزان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند.

دستورانی با اشاره به اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن مدارس در هر ۲۴ ساعت به صورت مکرر در دستور کار است، گفت: دومین اصل در سال تحصیلی جاری، فعال بودن مدارس است و باید دانش آموزان بیاموزند در شرایط ناآرام هم باید تحصیل کنند و هم سلامت‌شان حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: توجه به سلامت و آموزش دو رکن اساسی در تحصیل دانش آموزان در سال جاری است، با خانه نشستن کاری پیش نخواهد رفت و اگر تعلیم و تربیت دچار ضعف شود ، کشور دچار خسران خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد «آموزش و پرورش برای همه» با هدف اینکه همه دانش آموزان در قالب های مختلف بتواند تحصیل کنند، ادامه داد: ۳۵۰ مدرسه در استان سمنان کمتر از ۱۰۰ دانش آموز دارد و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی می توان مدارس را مدیریت کرد.

دستورانی افزود: در مدارس دارای جمعیت زیاد، دانش آموزان گروه بندی خواهند شد و اختیاراتی در این زمینه به مدیران مدارس  اعطا شده است.

به گفته وی، زمان حضور دانش آموزان در کلاس ۳۵ دقیقه خواهد بود و مراسم آغاز و برنامه های ورزشی و برنامه‌هایی که منجر به اجتماعات می شود در مدارس حذف شده است.

وی با بیان اینکه هفته های آینده هفته نظارت والدین از مدارس خواهد بود، گفت: والدین از در خانه تا مدرسه و معلمان و مدیران در مدارس مراقب دانش آموزان خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: تاثیر هیچ آموزشی به اندازه آموزش و پرورش حضوری نیست و با این رویکرد و انعطاف حداکثری، آموزش و پرورش در تلاش است سال تحصیلی جاری به شیوه مطلوب ادامه یابد.

برنامه عمل آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در اولین روز از بازگشایی مدارس منطبق با سند تحول آموزش و پرورش و بسته‌های تحولی وزیر آموزش و پرورش تدوین شده که علاوه بر رویه‌های استانی، به صورت شهرستانی و منطقه‌ای هم دارای راهبردهایی است.
 
 مدیران، معلمان و کارکنان مدارس با بهره‌گیری از برنامه عمل آموزش و پرورش می‌توانند برای تسهیل دانش آموزان با وجود شیوع کرونا اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز