امام جمعه سمنان:

رفع بیکاری از طریق تعاونی‌ها چاره‌جویی شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۴:۵۵:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۳۹۲۴
رفع بیکاری از طریق تعاونی‌ها چاره‌جویی شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ابراز داشت: مسوولان برای تقویت اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری جوانان با رویکرد افزایش تعاونی‌ها بیش از پیش تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ آیت‌الله سید محمد شاهچراغی روز شنبه در دیدار با مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به مناسبت هفته تعاون در دفتر امام جمعه این شهر، با اشاره به رسالت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: ایجاد اشتغال برای متقاضیان کاری بزرگ و عبادت محسوب می شود.

وی ادامه داد: تعاون به معنای کمک و مشورت است و فقط مربوط به کارهای اقتصادی نیست و کمک می‌تواند زبانی و پشتیبانی باشد.

امام جمعه سمنان با اشاره به نقش تعاونی ها برای اشتغالزایی در جامعه، خاطرنشان کرد: تعاونی ها در استان سنان باید تقویت شوند و توسعه یابند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تاکید کرد: حقوق کارگران به موقع پرداخت شود و مسوولان نیز بر عملکرد کارفرمایان به منظور حفظ حقوق کارگران نظارت داشته باشند.

آیت‌الله شاهچراغی با تاکید بر اینکه مسوولان باید به دنبال ایجاد اشتغال پایدار و همه‌روزه برای افراد جویای کار باشند، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال موقت و روزانه  خوب است ولی اولویت باید ایجاد اشتغال پایدار باشد.

امام جمعه سمنان با اشاره به تقویت مهارت‌آموزی به منظور گره‌‎گشایی از مشکل بیکاری خاطرنشان کرد: مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال حلال و پایدار در بین افراد بیکار مورد توجه قرار بگیرد.

یکهزار و ۱۰۰ تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد و ۱۱.۵ درصد اشتغال استان مربوط به بخش تعاون است.

سیزدهم شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده و ۱۱ تا ۱۷ شهریور هفته تعاون است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز