مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان:

۳۵ بند سنگ و ملات در حوزه های آبخیز دامغان احداث شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۲:۰۴:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۴۳۲۹
۳۵ بند سنگ و ملات در حوزه های آبخیز دامغان احداث شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: طی دو سال اخیر ۳۵ بند سنگ و ملات در حوزه‌های آبخیز دامغان شامل، اگره، کلاته، آستانه و شورآب با حجم بیش از ۲۵ هزار متر مکعب اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ جعفر مرادی حقیقی، با اشاره به اینکه ۳۵ بند سنگی و ملاتی در چهار حوزه آب ریز دامغان اجرا شده است، بیان کرد: دو بند خاکی نعیم آباد و مهماندوست در شرق شهرستان، از محل اعتبارات استانی و با حجم بیش از ۲۷ هزار متر مکعب خاک‌ریزی اجرا شده که ظرفیت آبگیری آن بیش از ۵۰ هزار متر مکعب سیلاب برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه از پهنه قابل عملیات آبخیزداری دامغان ۵۸۰ هزار هکتار مطالعات توجیهی و ۱۱۰ هزار و ۱۶۲ هکتار دارای عملیات تفصیلی اجرایی است، گفت: سطح پوشش طرح‌ها تا پایان سال گذشته، ۲۵ هزار هکتار بود که حدود ۲۵ درصد از سطح کل شهرستان را شامل می‌شود و نشان می‌دهد که اقدامات قابل توجهی در این شهرستان صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: دامغان با مساحت ۱۴ هزار و ۹۷۷ کیلومتر، ۱۲.۷ درصد از پهنه استان را شامل می‌شود که از این مقدار ۷۴۴ هزار هکتار حوزه آبخیزداری با قابلیت عملیات آبخیزداری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز