معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خبرداد:

غرس شش هزار و ۳۰۰ اصله نهال به تعداد شهدای لرستان

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۲:۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۴۳۴۲
غرس شش هزار و ۳۰۰ اصله نهال به تعداد شهدای لرستان
محمود ثمینی گفت: با هماهنگی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شش هزار و ۳۰۰ اصله نهال به تعداد شهدای لرستان در استان غرس خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ثمینی امروز  در جلسه ویدئو کنفرانس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان   وهماهنگی بزرگداشت هفته دفاع  مقدس ،اظهار کرد: با هماهنگی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شش هزار و ۳۰۰ اصله نهال به تعداد شهدای سرافراز لرستان در استان غرس خواهد شد.

اوبا تبیین اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،افزود: تمام افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در هشت سال دفاع مقدس عموم مردم  با دستور و انفاس قدسیه حضرت امام(ره) فرزندان خود را به جبهه‌های جنگ فرستادند و با اهدای خون و جوارح ابدان خود در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادند.

 ثمینی تصریح  کرد:در جریان دفاع مقدس ۴۸ کشور حامی حزب بعث، از لحاظ مالی اطلاعاتی و لجستیک رژیم عراق را پشتیبانی می کردند و فرزندان این انقلاب با دست خالی در مقابل دنیای استکبار مقاومت کردند.

او گفت: در طول تاریخ هر وقت حجمه بیگانگان را بر کشور ایران داشته ایم بخشی از خاک این مملکت جدا شده و در اختیار دشمنان قرار گرفته است اما در جریان دفاع مقدس با جانفشانی این عزیزان حتی یک وجب از خاک کشور ایران به اشغال دشمن در نیامده و به دلیل پایبندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی علی رغم پیش روی، به مرزهای بین‌المللی برگشته ایم.

 ثمینی با اشاره به نقش موثر و حکیمانه بنیانگذار انقلاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،یادآورشد: روحیه ایثار و شهادت توسط امام راحل(ره) رشد یافته و نهادینه شد و این روحیه ایثار موجب شد ریشه‌های انقلاب اسلامی روز به روز مستحکم‌تر شده به گونه ای که در آستانه چهل و دومین سال استقرار نظام انقلاب اسلامی هستیم و لازم است که این فرهنگ زنده نگه داشته شود و به شیوه های مختلف به نسل نو ارائه شود.

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به نقش پررنگ آزادگان و جانبازان شیمیایی در جریان دفاع مقدس ، ادامه داد: آزادگان سرافراز ما بیش از ۸ سال در بدترین شرایط ،متحمل انواع شکنجه ها بودند و جانبازان شیمیایی ما دقیقه به دقیقه شرایط سخت جنگ و پس از آن را تحمل کرده و  لازم است این روحیه ایثار و شهادت را به نسل جوان و نونهال جامعه معرفی کنیم و با تهیه فیلم ها و نرم افزار های لازم و همه امکانات، این موضوع به نسل های بعدی منتقل شود تا این مملکت در برابر دشمنان مصون بماند.

او خاطر نشان  کرد: همه ما امروز مدیون خون شهدا و جانفشانی ایثارگران و خانواده معزز آنها هستیم و همه دستگاه ها لازم است هر کاری  که از دست آن‌ها برمی‌آید را داوطلبانه انجام دهند به خصوص قوانینی که در زمینه حمایت از ایثارگران است ضرورت دارد همه دستگاه‌ها به طور جد آن را دنبال کنند.

گفتنی است؛ در این نشست برنامه هایی مثل تجلیل از پیشکسوتان ایثار و شهادت توسط دستگاه‌های اجرایی، برگزاری مراسم نمادین تجلیل با رعایت پروتکل های بهداشتی، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا، حضور پر رنگ صدا و سیما و پوشش خبری مناسب ،  غرس ۶۳۰۰ اصله نهال به یاد شش هزار و ۳۰۰ شهید سرافراز استان لرستان در هفته منابع طبیعی با  همکاری جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان ،دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در هفته  دفاع مقدس ، نصب المان شهیدان در فضای عمومی و پیگیری وضعیت استخدام ایثارگران از مصوبات این جلسه بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز