۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در نوبت سوم ، غربالگری کرونا شدند

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۳:۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۵۴۲۰
۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در نوبت سوم ، غربالگری کرونا شدند
مرحله سوم غربالگری کرونا تاکنون با غربالگری ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه شنبه با بیان این مطلب گفت: این دانشگاه حدود پنج میلیون نفر جمعیت را زیر پوشش دارد که غربالگری مرحله سوم در قالب دو گروه افراد پر خطر و سایر گروههای سنی در حال اجراست.

دکتر محمد حسن درخشان افرود: از بین یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت پرخطر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون ۴۵ درصد آن در مرحله سوم غربالگری شده اند.

وی جمعیت پرخطر را  شامل مبتلایان به بیماریهای زمینه‌ای مانند فشار خون، دیابت، مادران باردار و کودکان زیر پنج سال عنوان کرد که حدود ۵۰۰ هزار نفر آنان تاکنون تحت غربالگری قرار گرفتند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای سایر گروههای سنی که بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش را شامل می شوند تاکنون ۳۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی برای سومین بار تحت غربالگری قرار گرفتند.

درخشان افزود: در مرحله سوم غربالگری علاوه بر بررسی جمعیت زیر پوشش نسبت به بیماری کرونا، آنان نسبت به خدمات بهداشتی جامانده مانند واکسیناسیون کودکان که در دوران کرونا به تعویق افتاده، بررسی و مشاوره می شوند.

وی اضافه کرد: خدمات مراقبان سلامت در قالب غربالگری کرونا  به صورت غیر حضوری و مشاوره تلفنی و همچنین  هدایت جمعیت زیر پوشش برای مراجعه حضوری دنبال می شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مرحله اول غربالگری کرونا حدود چهار و نیم میلیون نفر از افراد زیر پوشش این دانشگاه و در مرحله سوم که ویژه افراد پرخطر انجام شد بیش از ۷۰۰ هزار نفر نسبت به این بیماری غربالگری شدند.

۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز