معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد:

غربالگری ۴۵ درصد جمعیت کردستان در مرحله سوم کرونا

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۳:۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۵۴۶۸
غربالگری ۴۵ درصد جمعیت کردستان در مرحله سوم کرونا
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۷۳۲ هزار و ۴۸۷ نفر معادل ۴۵ درصد از جمعیت استان از نظر بیماری کرونا در مرحله سوم توسط مراقبین سلامت غربالگری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، دکتر ابراهیم قادری با اشاره به اهمیت غربالگری جهت شناسایی مبتلایان و کنترل ویروس کرونا اظهار کرد: از تاریخ ۲۰ مرداد امسال تاکنون تعداد ۷۳۲ هزار و ۴۸۷  نفر معادل ۴۵ درصد از جمعیت استان از نظر بیماری کرونا در مرحله سوم توسط مراقبین سلامت غربالگری شده‌اند.

وی گروه هدف در مرحله سوم از غربالگری را کل جمعیت تحت پوشش با اولویت خدمات حضوری و غیر حضوری بر اساس سامانه سیب عنوان کرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه 11 مرکز 16 ساعته و 6 مرکز 24 ساعته جهت غربالگری بیماری کووید ۱۹ در این ایام فعالیت داشته‌اند، افزود: تعداد ۸۱ هزار و ۲۶۰ خدمت در مراکز خدمات کرونا (مراکز 16 ساعته) توسط پزشکان و مراقبین سلامت ارائه شده است.

دکتر قادری با اشاره به غربالگری یک میلیون و ۴۵۹ هزار نفر معادل ۹۲ درصد از جمعیت استان از نظر بیماری کرونا در مرحله اول توسط مراقبین سلامت افزود: غربالگری ۹۰ درصد جمعیت استان توسط مراقبین سلامت در مرحله دوم انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، تعداد نمونه های ارسال شده از مراکز بهداشتی استان به آزمایشگاه جهت بررسی بیماری کرونا، ۲۸ هزار و ۲۵۲ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار نرم افزار ماسک هرچند وضعیت بیماری کرونا در سنندج و دیواندره سفید و در دیگر نقاط استان زرد است ولی خطر بیماری در همه استان همچنان پابرجاست و مردم عزیز باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم برگزاری مهمانی‌ها و تجمعات را مدنظر قرار دهند و در صورت بروز علایم به پزشک مراجعه کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه رفتار مردم هنگام خروج از منزل و حضور در اماکن بسته نقش بسزایی در کنترل و مهار کرونا و حتی ابتلا به این بیماری را دارد، افزود: برای ثابت ماندن وضعیت بیماری کرونا بهتراست همواره از ماسک استفاده و فاصله فیزیکی رعایت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز