آخرین آمارهای کرونایی استان فارس تا ۱۸ شهریور ۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۵:۳۰:۱۹
کد خبر: ۱۰۵۵۵۸۵
آخرین آمارهای کرونایی استان فارس تا ۱۸ شهریور ۹۹
آخرین وضعیت مربوط به بیماری کووید 19 در استان فارس تا 18 شهریور 99 اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور در استودیو سلامت فارس درباره جدیدترین آمار کروناویروس با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون تست‌های تشخیصی به ۲۶۲ هزار مورد افزایش یافته است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارها، موارد مثبت قطعی ابتلا به کروناویروس در فارس نیز به ۴۵ هزار و ۵۶۵ مورد رسیده است که از این تعداد تاکنون ۴۲ هزار و ۳۹۷ مورد با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اشاره به جان باختن ۴ هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کروناویروس، اضافه کرد: با افزوده شدن این تعداد، آمار جان‌باختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون به ۸۶۴ نفر افزایش یافت.

همتی همچنین با اشاره به بستری ۷۱۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در مراکز درمانی استان فارس، گفت: از این تعداد ۸۸ نفر به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که امیدواریم به زودی شاهد بهبودی و سلامت آنان باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به تفکیک مبتلایان بر اساس گروه سنی پرداخت و افزود: بر اساس آخرین آمار‌های کروناویروس در استان فارس، تاکنون ۲ درصد از مبتلایان در گروه سنی زیر ۱۰ سال، ۶۹ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال و ۲۹ درصد نیز در گروه سنی بالای ۵۰ سال بوده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: گروه سنی زیر ۱۰ سال یک درصد آمار جانباختگان، گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۱۳ درصد و گروه سنی بالای ۵۰ سال، ۸۶ درصد آمار جانباختگان کروناویروس را به خود اختصاص داده اند که همین امر لزوم توجه جدی به مراقبت از سلامت سالمندان، به عنوان گروه در معرض خطر این بیماری را افزایش می‌دهد.

همتی بیان کرد: در شرایط فعلی و به ویژه با نزدیک شدن به فصل شیوع آنفولانزا باید نسبت به حفظ سلامت سالمندان دقت ویژه داشته و با رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها و حفظ فاصله فیزیکی، شاهد مهار این بیماری باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز