مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اعلام کرد:

عضویت ۷۰ درصد سمنانی‌ها در تعاونی‌ها

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۵:۰۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۵۵۶۰۸
عضویت ۷۰ درصد سمنانی‌ها در تعاونی‌ها
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از عضویت ۷۰ درصد جمعیت این استان در تعاونی‌های مختلف فعال در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ اسماعیل غنیان در پانزدهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان سمنان که با حضور شریفی نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان- سالن اجتماعات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد به ظرفیت اشتغالزایی تعاونی‌ها پرداخت و اظهار کرد: ۱۰ الی ۱۲ درصد اشتغال استان در حوزه تعاون شکل گرفته است.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان اضافه کرد: تاکنون 13 هزار و۷۰۰ نفر فرصت اشتغال از سوی ۱۱۰۰ تعاونی فعال در استان سمنان ایجاد شده است‌.

وی از حمایت تسهیلاتی از تعاونی‌های استان خبر داد و با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون در استان خاطرنشان کرد: در هفته تعاون در استان سمنان، ۷ طرح با ۴۰۲ نفر اشتغال با اعتباری بالغ بر  ۳۶۶ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که این طرح ها از تسهیلات این حوزه به مبلغ ۱۳۲ میلیارد ریال بهره گرفتند.

غنیان با ابراز خرسندی از ورود مراکز علمی و دانشگاهی به حوزه فعالیت‌های تعاون‌محور اظهار کرد: راه اندازی مراکز نوآور و استارت آپ تعاون یکی از بحث هایی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از احصاء مشکلات تعاونی‌ها در این استان خبر داد و گفت: اولویت های تحقیقاتی در این حوزه تعیین شده و با استفاده از ظرفیت های دانشگاه های سمنان و شاهرود احصاء نقاط قوت و ضعف تعاونی‌ها در حال انجام است.

وی افزود: همچنین مرکز مشاوره تعاون و کارآفرین در دانشگاه آزاد راه اندازی شده تا دانشجویان فارغ التحصیل با کسب و کار کارآفرینی بیش از پیش آشنا شوند.

وی با اشاره شاخص‌های انتخاب تعاونی‌های برتر در این استان افزود: تعاونی‌ها در رشته‌ها و رسته‌های مختلف، داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز در خصوص عملکرد خود را برای ارزیابی در سامانه بارگزاری کردند و امروز نیز تعاونی‌های برتر بر اساس این شاخص‌ها، انتخاب شدند.

دبیر کارگروه اشتغال استان ادامه داد: هر ساله از بین تعاونگران استان، چندین تعاونی برتر ملی نیز معرفی می شوند که  امسال نیز انشالله این مهم محقق می شود.

وی با بیان اینکه بن مایه اعتماد، شفافیت است، تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه شفافیت در مجموعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمام فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی و خیریه ای منتسب به این وزارتخانه در دسترس عموم قرار گرفته است.

 

نظر شما